Rabu, September 18, 2013


Kata la apa pun kepada Si Khalid Gereja ni, dia tetap akan sayang pada kekasih gelap dia biar pun apa yang dikatakan itu adalah satu Kebenaran yang perlu diterima.

Sedangkan ayat Al - Qur'an dengan jelas menolak penggunaan Kalimah Allah oleh mereka yang bukan Islam, tetapi demi sayangnya dia kepada DAPigs, tetap juga dipertahankan.

Jadi, apa nak heran kalau dia keluarkan kenyataan yang jelas menentang resolusi Multaqa Ulama PAS sebelum ini? Ayat Al-Qur'an pun dia boleh tolak. 

Kata Si Khalid Gereja, hubungan kerjasama diantara PAS dengan komponen lain dalam Pakatan Haramjadah tu telah memberi kemenangan besar kepada PAS.

Terutamanya di Selangor dimana mereka berjaya menawan lebih banyak kerusi DUN pada PRU ke 13 jika hendak dibandingkan dengan PRU ke 12 sebelum ini.
“Di Selangor, jelas PAS mendapat keuntungan besar hasil wujudnya Pakatan Rakyat apabila jumlah kemenangan kita meningkat sehingga 15 kerusi,” kata Ahli Parlimen Shah Alam itu.

Berbanding pada PRU 2008, iaitu sebelum membentuk kerajasan dalam Pakatan Rakyat, PAS hanya berjaya menguasai sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).
Nah! Disini kita ingin mempersoalkan tindakan Khalid yang angin tak tentu arah pasal kerusi Kota Damansara tempoh hari. Kenapa dia marah - marah tak tentu pasal?

Jika dia rasa kemenangan itu sudah boleh dibanggakan, kenapa dia nak meroyan tak tentu arah sampai siap buat dakwaan yang bukan - bukan terhadap ahli PAS sendiri?

Malah, Si Khalid Gereja tu sanggup tabur fitnah dengan menuduh ahli PAS mereka-cipta kisah dongeng yang tak tentu arah. Kan nampak ironiknya tindakan dia tu?

Jika Khalid Gereja tu rasa selesa dengan kerjasama yang dijalinkan diantara PAS dengan parti lain dalam Pakatan, dia takkan sanggup buat tuduhan sedemikian.

Apa yang jelas, kenyataan Si Khalid Gereja ni bukannya bersifat menyeluruh. Sebaliknya kenyataan dia tu hanya dikeluarkan demi kepentingan diri dia sendiri sahaja.

Sebab tu dia kira pasal Negeri Selangor je. Dia tak ambik kisah pun dengan tempat lain. Yang penting dia menang. Orang lain kalah itu orang lain punya pasal la. Itu pendirian dia.

Kesimpulannya, orang macam Si Khalid Gereja ni memang tak layak lansung nak dijadikan sebagai pemimpin PAS jika dia hanya memikirkan pasal diri dia sendiri je. Elok orang macam dia ni dicampak dalam longkang. Baru dia ada akai sikit!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping