Rabu, Oktober 02, 2013

Bagi Pembangkang, Pelacur pun dianggap Pejuang!!!
Ini yang SH suka dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Suka sangat diorang ni memutar belitkan cerita hanya semata - mata untuk menghasut rakyat.

Begitu jugak la dalam isu berkaitan dengan Rang Undang - Undang Pencegahan Jenayah ni. Diorang buat persepsi kononnya Kerajaan nak kembalikan ISA.

Sebelum bacaan kali pertama RUU tersebut dibuat, diorang dah panggil penyokong - penyokong diorang ke lobi Parlimen dan buat kecoh tak tentu arah.

Kemudian diorang turun ke laman media sosial menyatakan kononnya Kerajaan nak kembalikan ISA untuk menghalang kebebasan bersuara.

Itu belum dibentangkan lagi. Diorang dah memandai - mandai buat dakwaan dan mencipta persepsi dikalangan rakyat. Yang herannya, ada jugak orang yang percaya.

Itu membuktikan bahawa persepsi mereka berjaya. Diorang mampu menghasut rakyat dengan mencipta persepsi sedemikian walaupun tanpa bukti yang kukuh.

Persoalannya, adakah PCA tu sama dengan ISA seperti mana yang diwar-warkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sebelum ini? Dah tentu la tak sama.

Bagaimana mungkin diorang boleh samakan Akta Pencegahan Jenayah dengan ISA sedangkan diorang sendiri pun tak tau apa isi kandungan PCA tu?

Kan nampak sangat diorang hanya cuba nak menipu rakyat? Yang peliknya, hari tu diorang jugak yang sibuk mendesak Kerajaan ambik tindakan tegas menjaga keselamatan rakyat.

Jika benar diorang nak Kerajaan menjaga keselamatan rakyat, kenapa diorang tak sokong pembentangan akta pencegahan jenayah tu? Kan nampak Retoriknya diorang ni?

Hakikatnya, diorang tak jelaskan kepada rakyat bahawa sekarang ni pihak keselamatan tak de kuasa nak tahan gengster - gengster tu. Nak dakwa diorang atas alasan apa?

Hanya nak dakwa diorang menyertai pertubuhan haram? Mana buktinya? Tak de bukti, tak boleh tahan beb. Jadi, takkan nak lepaskan diorang begitu sahaja?

Inilah penjelasan yang sengaja di 'Blackout'kan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Diorang tak jelaskan kepada rakyat mengenai situasi sebenar. 

Sebaliknya, diorang hanya menghasut rakyat dengan cerita yang bukan - bukan. Tapi, apa boleh buat ye tak. Kalau dah dasar Penipu tu Penipu la jugak!!! Memang itu je la kerja yang diorang mampu buat pun!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping