Jumaat, November 29, 2013


Nampak gayanya ADUN Semambu yang digantung dalam sidang DUN tempoh hari akan pecah kepala otak dia sebab terang - terangan cuba menipu rakyat.

Dia memang patut digantung dari menghadiri DUA KALI sidang DUN kerana membuat tuduhan palsu berkaitan dengan pembentangan Bajet Negeri Pahang 2014.

Menurut kata ADUN Semambu tu, bajet tersebut ternyata palsu kerana YAB Menteri Besar Pahang turut memasukkan wang ehsan sebanyak RM 100juta ekoran penemuan minyak di persisiran pantai Negeri Pahang.

Maka dengan itu, ADUN Semambu tu tetap berkeras mempertahankan tuduhan dia dengan menyatakan kononnya bajet yang dibentang adalah untuk mengelirukan rakyat.

Tapi adakah benar dakwaan yang dibuat oleh ADUN Semambu tu? Adakah wang ehsan pemberian Kerajaan Pusat tu memang tak boleh dimasukkan dalam Bajet Negeri untuk tahun hadapan?

Sekarang kita lihat pulak di Negeri Kelantan yang telah bersidang dan membentangkan Bajet mereka pada 7 Oktober 2013 yang lalu.

YAB Menteri Besar Kelantan juga turut memasukkan wang ehsan yang dituntut oleh Kerajaan Negeri sebanyak RM 200juta dalam pembentangan Bajet mereka. 

Hah!!! Itu tuntutan belum dapat. Pun dia dah boleh masukkan dalam Bajet. Inikan pulak peruntukan yang telah diumumkan sendiri oleh YAB Perdana Menteri. Kan nampak sangat berbeza tu?

Satu yang dituntut, manakala satu lagi yang dah diumumkan sendiri oleh Kerajaan Pusat. Maknanya, yang diumum tu dah tentu dapat, yang dituntut belum pasti lagi. Nak buat perbezaan tu pun dia tak tau?

Maka, dakwaan ADUN Semambu berkaitan dengan perkara tersebut dalam sidang DUN Pahang baru - baru ni ternyata tidak benar dan hanya tuduhan palsu semata - mata.

Jika tidak, kenapa sebelum ini tidak ada pihak yang membantah dan menuduh Bajet Kelantan juga Bajet Palsu? Berani tak dia nak tuduh Kelantan pun bentangkan Bajet Palsu?

Disebabkan kedangkalan otak ADUN Semambu yang hanya bertaraf longkang tu sahaja telah berjaya membuatkan dia digantung dari menghadiri sidang DUN sebanyak dua kali. Jadi, jangan pulak dia nak salahkan orang lain diatas keBODOHan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Pemimpin PAS sesat dan menyesatkan. Bodoh lagi menyusahkan..

    BalasPadam
  2. Adan semambu ke Adan lembu..

    BalasPadam
  3. PERASAN CERDIK DAN HEBAT. TERNYATA TOLOL. BELAJAR BAHASA MALAYSIA MALAS. MULALAH MERAPU RAPU TAK FAHAM APA YANG DI BAHASKAN..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping