Rabu, November 20, 2013



Nak sangat guna 'Royalti' sanggup diorang 'Baring Tengah Jalan'???
Ini satu lagi insiden yang memalukan bagi puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Dengan perkataan pun diorang boleh jadi 'Ghairah' tak tentu arah.

Dalam perbahasan mengenai Bajet 2014 Negeri Pahang petang tadi, seorang ADUN Pembangkang bangkit dan mempersoalkan mengenai pemberian 'Wang Ehsan'.

Katanya, perkataan Wang Ehsan tu tidak selaras dengan apa yang termaktub didalam perjanjian Petrolium yang dibuat sebelum ini. Maka dia mintak ditukar istilah tersebut.

ADUN Pakatan tu mendesak supaya semua ADUN - ADUN lain menyokong cadangan yang dikemukakan supaya pihak Kerajaan menggunakan perkataan 'Royalti'.

Persoalannya, apa beza antara 'Royalti' dengan 'Wang Ehsan'? Adakah dengan menukar istilah tersebut jumlah yang akan diberikan kepada Kerajaan Negeri akan meningkat?

Rasanya tak de bezanya jika perkataan tersebut diubah sekali pun. Kalau ubah perkataan tu dan jumlah peruntukan takkan bertambah untuk apa ianya diubah?

Kan nampak sangat bingainya cadangan dan desakan yang dibuat oleh ADUN Pakatan tu? Setakat ubah istilah baik tidak tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Sebagai contoh, jika nama Si Guan Eng tu ditambah dengan perkataan Kalipah didepannya, adakah dia akan berubah menjadi seorang Islam?

Adakah dengan itu sahaja boleh membuatkan dia lebih menghormati dan dianggap sebagai seorang muslim yang sejati? Rasanya tidak juga.

Kalau dah namanya Kapir Lahanat tu, takkan berubah der sikap dia terhadap umat Islam. Sama jugak perangai dia. Tetap jugak dia anggap sebagai seorang Chauvanist.

Kesimpulannya, cadangan dari ADUN Pembangkang tu hanya sekadar nak memancing pihak Kerajaan supaya menggunakan perkataan Royalti.

Andaikata perkataan tersebut digunapakai, maka diorang dengan mudah dapat menjadikannya sebagai satu bahan modal untuk dipolitikkan. Itu je tujuan diorang. Bukannya boleh membantu rakyat sangat pun!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping