Isnin, November 18, 2013


Selama hari ini, kita ingatkan Si Mahfuz bean tu sorang je yang bingai. Rupanya ada jugak orang yang berstatus Profesor yang sama tahap dengan dia.

Kalah budak tak sekolah Bingainya orang yang bergelar Profesor ni. Cerdik lagi orang tak sekolah tu dari dia yang belajar tinggi - tinggi, tapi bodoh bertingkat - tingkat.

Inilah masalahnya bila dalam Kepala Otak dia tu bersarang penuh dengan taik serta sampah sarap Pakatan Haramjadah sampaikan benda itu pun dia nak pertikaikan jugak.

Kata Si Aziz Bari ni, Sultan atau Pemerintah Negeri TIDAK ADA HAK ke atas mereka yang bukan Islam sebab Sultan tu Ketua Agama Islam sahaja.
"Kuasa pemerintah semestinya perlu berdasarkan konteks Perlembagaan Persekutuan. Sultan selaku ketua agama hanya terpakai kepada orang Islam dalam negeri itu.

"Tetapi bukan Islam yang tinggal di negeri itu adalah di luar daripada arahan pemimpin berkenaan. Malah kepada orang Islam sendiri, titah yang dikeluarkan oleh pemimpin itu tidak bersifat mutlak kerana perlu berlandaskan undang-undang Islam," katanya
KEPALA ABAH DIA!!! Kalau Sultan tu tak de hak ke atas orang Bukan Islam, kiranya yang Bukan Islam tu bukan rakyat bagi Negeri tersebut?

Kalau rakyat yang Bukan Islam berada diluar daripada arahan Sultan, maka Sultan ada hak untuk menghalau mereka keluar dari Negeri dan menafikan hak - hak mereka yang lain.

Itu pemahaman yang cuba disampaikan oleh Si Aziz Bari ni. Dalam erti kata lainnya, Sultan tidak ada Hak lansung ke atas orang bukan Islam ni. Diorang bebas buat apa sahaja.

Memang betul Sultan tidak ada kuasa untuk menentukan agama orang lain. Tetapi Sultan masih ada kuasa untuk menjaga kesucian Islam.

Persoalannya sekarang ialah mengenai isu kesucian Islam. Dalam agama Islam, Allah itu tuhan Maha Esa, tiada beranak dan tiada yang lain melainkan Allah.

Tetapi dalam agama Kristian, tuhan mereka ada anak. Adakah mereka menyembah tuhan yang sama dengan umat Islam? Adakah Si Aziz Bari tu sanggup kata Allah tu ada anak?

Nauzubillah!!! Rosak pemikiran orang kalau dengar cakap Si Aziz Bari ni. Banyak sangat putar belitnya yang dia cuba buat untuk memesongkan akidah umat Islam. Nampak gayanya, dah boleh jatuh hukum MURTAD dah Si Aziz Bari ni!!!
Categories:

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping