Isnin, November 18, 2013

Dalam kertas tanya, "Berapa buah Masjid atau Surau yang akan dibina"
Tapi keluar dari mulut tanya, "Bagaimana nak bina surau?"
Kan nampak sangat wayangnya tu!!!
Heh! Nak kata lawak pun ye jugak. Nak kata dia serius, nampak sangat wayangnya. Tetiba pulak ADUN DAPigs ni bangun dan bertanya pasal surau ni pasal apa?

Dalam sesi soal jawab di Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang awal pagi tadi, seorang ADUN DAPigs bangun dan bertanya pasal surau.

Soalan dia jauh berbeza dengan soalan yang tertera dalam kertas yang diedarkan. Soalan dalam kertas sebut mengenai bilangan surau dan masjid yang akan dibina oleh Kerajaan.

Tapi dalam soalan lisan, dia tanya macam mana nak buat permohonan untuk membina surau. Maka sebab itu Exco yang berkaitan terpaksa tanya semula soalan tersebut.

Exco Dakwah, YB Dato' Syed Ibrahim meminta ADUN DAPigs tu mengulangi soalan yang diajukan kerana ianya berbeza dengan soalan bertulis.

ADUN DAPigs tu tetap ulang soalan yang sama dengan soalan lisan dia sebelum ini, 'bagaimana nak buat permohonan untuk bina surau.'

Ai! Pelik ni. Kalau tengok gaya ADUN DAPigs ni macam dia dah tau semua benda. Takkan la prosedur nak bina surau pun dia tak tau? Nampak sangat la menipunya.

Nasib baik dia sebut perkataan 'Permohonan'. Kalau dia tanya macam mana nak bina surau, lain jawapan SH bagi pada dia. Nak bina surau, kena la ada batu bata, atap dan sebagainya. Baru la boleh bina surau. Tak gitu? Hehehe...

Yang herannya, ADUN DAPigs tu nak bina surau kat mana? Kalau diikutkan, hampir setiap kampung dan kawasan perumahan yang majoritinya Melayu Islam dalam Pahang ni memang dah ada surau.

Jadi, surau apa yang dia nak bina sebenarnya? Takkan pulak dia nak bina surau tu dalam kawasan yang majoriti penduduknya berketurunan Cina.

Bukan apa. Orang sekarang ni dah tak berapa nak percaya sangat dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Semua benda diorang nak jadikan modal Politik.

Nanti kalau bina surau, ada pulak yang bantah dan halang pembinaan tersebut. Yang sedia ada pun puak - puak DAPigs tu rasa tak puas hati sampai gelarkan Azan tu sebagai bising. Tu semua saja nak apikan perbalahan belaka!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Pukimak punya cina........ Ko ingat apa ni nak main2 isu agama plak ni....... Islam adalah agama yang benar........ Ko pernah dengar cerita tentang seorang paderi dan seorang muslim? Seorang paderi itu boleh mengenali seorang muslim itu melalui kalimah yang tertera di dahi muslim itu....... Untuk mengenal agama yang lain apakah caranya? Pastinya dari segi perbuatan, kelakuan dan perkara2 buruk...........

    BalasPadam
  2. En Zul (Badah Nida), anda boleh menyatakan kekecewaan anda tapi tak perlukan menggunakan kata-kata kesat terhadap kaum seseorang terutamanya anda sebagai seorang kakitangan kerajaan. Bayangkan lah komen-komen anda tersebar di pejabat imegresen pejabat anda ya !!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping