Khamis, November 21, 2013


Keh... Keh... Keh... Memang itu la anggap Si Karpal Whilchar tu sebenarnya. Dia jelas hanya memandang remeh kemampuan puak - puak Parti Angguk Saja tu.

Maklum la. Si Karpal ni kan dari kalangan puak - puak DAPigs. Jadi, mana boleh pemimpin PAS tu ada ilmu lebih tinggi dari diorang. Paling tidak belajar Pondok.

Ternyata Penghinaan Si Karpla Whilchar tu terhadap pemimpin PAS dipandang sinis oleh Naib Ketua Pemuda PAS Pusat ni. Kiranya dia masih ada maruah.

Maka sebab itulah dia sekali lagi tampil dan menempelak kenyataan yang dibuat oleh Si Karpal Whilchar tu sebelum ini. Malu gamaknya dia dihina macam tu.

Sambil menyifatkan kenyataan Si Karpal Whilchar tu sebagai seorang yang amat angkuh dan sombong, Naib Ketua Pemuda PAS tu turut mendabik dada kata dia belajar tinggi.
“Saya merasakan isu tersebut (tidak faham Bahasa Inggeris) tidak timbul kerana saya mendapat pendidikan di Universiti Islam Antarabangsa dan Universiti Teknologi Mara yang medium pertuturan pengantar utamanya Bahasa Inggeris.

“Saya juga menamatkan pengajian saya di peringkat doktor falsafah (PhD) di Universiti Manchester UK yang memerlukan permahaman Bahasa Inggeris dan Naib Presiden PAS, Datuk Haji Mahfuz Omar juga amat memahami Bahasa Inggeris dengan baik,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Heh! Kalau dia belajar tinggi tahan lagi. Kot kalau dia faham bahasa Inggeris, SH tak kisah sangat. Tapi dia kata Si Mahfuz Bean tu 'Faham' bahasa Inggeris tu yang tak boleh terima.

Mana tidaknya. Budak yang setakat 'LULUS SRP' nak faham apa kebendanya? Eja perkataan 'Lunch' pun boleh salah jadi 'Launch'. Pun nak kata dia faham bahasa Inggeris?

Tolong la!!! Kalau nak bidas Si Karpal Whilchar tu bidas je. Tak payah la dia nak 'naikkan' nama Si Mahfuz Bean yang dah memang 'Bingai' tu.

Tapi kalau dia 'sengaja' nak perli atau sindir Si Mahfuz Bean tu, tak pasti la pulak. Lagi pun Si Mahfuz Bean tu jugak yang buat malu PAS sebelum ni. Orang lain dok sibuk hentam, dia pulak boleh ucap terima kasih. Memang saja cari penyakit la namanya!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping