Jumaat, November 22, 2013


Masih tak sedar diri lagi ke? Selama hari ini, sibuk diorang dok tuduh dan buat fitnah terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya. Macam - macam dakwaan yang ditimbulkan.

Diorang tuduh kata SPR ni menyeleweng, tidak adil dalam menjalankan Pilihan Raya, wujud kepincangan yang tak munasaha. Sekarang dah kena balik batang hidung sendiri.

Hari tu kena pada DAPigs. Sekarang kena pulak pada PAS. Mungkin semua ini Khifarah dari Allah buat mereka yang suka menyalahkan orang lain tak tentu arah.

Kalau dengan DAPigs, diorang boleh salahkan sistem komputer sebagai punca tersalah kira undi. Dengan PAS ni, diorang hanya sekadar mampu salahkan kertas undi sahaja.

Mana tidaknya. Jumlah kertas undi yang dikira dan dikeluarkan jauh lebih banyak dari jumlah perwakilan. Kan nampak sangat ada unsur - unsur penipuan disitu?

Tapi, apa nak heran dengan puak - puak Parti Angguk Saja ni ye tak. Sedangkan gambar pun diorang boleh buat 'Superimpose' untuk menipu rakyat, inikan pulak kertas undi.

Hakikatnya, dikalangan calon yang bertanding tu memang ada niat nak menipu. Tapi disebabkan Allah Maha Mengetahui, maka agenda tersebut kantoi ditengah jalan.

Mungkin orang yang bertanding tu tak yakin dengan ketentuan Allah kot. Tu pasal la dia terdesak sampai terpaksa ambik jalan untuk menipu. Semuanya demi kepentingan sendiri, bukannya untuk kepentingan parti pun!!!
SHAH ALAM: Jawatankuasa Pemilihan PAS membatalkan pengundian bagi jawatan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat ekoran berlakunya kesilapan pada kertas undi.

Pengerusinya, Asmuni Awi berkata, proses pengundian bagi memilih 18 AJK PAS itu akan diadakan semula pada Sabtu pagi.

"Kita kesan terdapat kesalahan pada kertas undi, jadi bagi mengelakkan sebarang implikasi yang lebih besar...kita tangguhkan hingga esok," katanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping