Rabu, November 27, 2013


PKR semakin hari semakin Ranap. Itulah akibatnya bila dasar Perjuangan mereka Rapuh. Banyak sangat 'Anai - Anai', maka tak salah la jika cukup mudah untuk Reput.

Apa yang pasti, parti yang dipimpin oleh Si Ketua Penipu tu semakin hari semakin ditolak oleh rakyat sebab diorang setakat tau buat kecoh je tak tentu arah.

Semua ni salah diorang sendiri jugak. Diorang jugak yang cari penyakit. Siapa suruh diorang suka sangat nak jaga kepentingan diri sendiri. Jadi sekarang sendiri tanggung la!!! Baru la padan muka diorang!!!
Operasi PKR cabang Roban di Saratok, Sarawak, lumpuh selepas pengerusi dan setiausahanya keluar parti dan membawa bersama-sama mereka 108 anggota serta penyokong untuk menyertai Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).

Gani Eli, yang mempengerusikan cabang itu sejak 2011, mengetuai kumpulan yang keluar PKR itu untuk menyerahkan borang permohonan mereka kepada Presiden SPDP, Tan Sri William Mawan Ikom di sini, hari ini.

"PKR tidak ada hala tuju selepas pilihan raya (umum ke-13). (Kami telah dibiarkan) macam itu sahaja," katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan borang permohohan mereka di ibu pejabat SPDP di sini.

Beliau berkata lebih banyak anggota dan penyokong PKR dari Roban dijangka mengikuti jejak mereka.

Sementara itu, bekas Setiausaha PKR Roban, Abang Mokhtar Abang Zulkifli berkata, beliau menyedari parti pembangkang itu tidak dapat berbuat apa-apa untuk meningkatkan kehidupan rakyat.

"PKR tidak boleh diharap untuk masa depan tetapi kami yakin SPDP boleh membawa pembangunan yang dapat memajukan rakyat," kata Abang Mokhtar.

Sebaik saja menerima borang permohonan mereka, Mawan menyifatkan keputusan kumpulan itu untuk keluar PKR sebagai berita baik bagi Barisan Nasional.

"Mereka memilih untuk menyertai arus perdana dan mahu bekerjasama (dengan Barisan Nasional) dengan menyertai SPDP," katanya.

Beliau berpendapat di sebalik beberapa cabaran yang melanda SPDP sejak beberapa tahun lepas, parti itu tidak pernah kehilangan daya penariknya dan masih berjaya membawa kemasukan anggota baharu.

"Kami tidak pernah mengutuk orang sebaliknya sentiasa bersedia untuk menghulurkan persahabatan dan merapatkan hubungan," katanya.
Categories: ,

1 ulasan:


  1. INI TAK LAIN...TAK BUKAN. MESTI KERJA UMNO. UMNO DAH BELI DIORANG. ATAU DAH DAPAT PROJEK JUTA2.
    KATA2 PUAK PARTI KIAN REPUT. SEKARANG SIAPA YANG REPUT. DULU BUKAN MAIN DIA PUNYA CANANG. SETIAP WAKTU...SETIAP SAAT MENGATAKAN UMNO PARTI HAMPIR PUPUS LA...REPUT LA...DINOSOR LA.
    SEKARANG AMACAM?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping