Selasa, November 19, 2013


Apa boleh buat. Dah nama pun Pakatan Haramjadah. Maka tak heran la kalau diorang pun sokong cadangan yang dibuat oleh MIROS untuk melupuskan kereta berusia 12 tahun ni.

Jika dibaca dengan betul kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Jambu PKR tu, memang nampak macam diorang membantah cadangan tersebut.

Tetapi dalam kenyataan tu tak de pulak dinyatakan bahawa Pakatan menolak cadangan tersebut bulat - bulat. Sebaliknya dia hanya bagi alasan lain.

Apa yang jelas, Si Jambu tu sebenarnya nak cuba memancing agar pihak kerajaan menurunkan harga kereta supaya agenda mereka terlaksana.

Untuk sekian lamanya, Si Jambu PKR tu cuba untuk mendesak pihak Kerajaan gar menurunkan harga kereta seperti mana yang dijanjikan dalam Manifesto mereka.

Jika pihak kerajaan tunduk dan akur dengan desakan yang diorang buat, maka diorang boleh dabik dada kata cadangan yang diorang buat sebelum ini betul.

Nampak tak cara Si Rafizi tu cuba nak memutar belitkan keadaan? Maka sebab itulah dia tak jelaskan pendirian Pakatan secara terang - terangan.

Dia hanya bercerita mengenai 'Cukai Eksais' yang tinggi dan penurunan harga kereta sahaja. Dia tak sebut pun pasal perlaksanaan cadangan yang dibuat oleh MIROS.

Jadi, buat puak - puak Pencacai Pakatan Haramjadah tu tak payah la bangga sangat dengan kenyataan SI Rafizi Jambu tu. Dia setakat memeningkan kepala korang je!!!

Hakikatnya, pihak Kerajaan memang tak sewajarnya keluarkan kenyataan bahawa mereka akan mengkaji cadangan yang dibuat oleh MIROS atas dasar apa sekali pun.

Jika ianya masih diperingkat kajian, kenapa Pak Timbalan Menteri sebelum ini membentangkan perkara tersebut didalam sidang Parlimen?

Kan nampak sangat tak cerdik tindakan yang dibuat oleh Pak Timbalan Menteri tu? Sepatutnya, dia perlu MENOLAK cadangan dari MIROS tu. Ingat! Kerajaan jugak yang kata, "Rakyat Di Dahulukan"!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping