Isnin, Disember 16, 2013


Andaikata kita baca betul - betul saranan yang dibuat oleh Exco Rejim Pakatan Selangor yang mewakili DAPigs ni, memang jelas itulah mesej yang cuba dihantar kepada rakyat.

Kenyataan Exco DAPigs ni jelas dianggap sebagai satu penghinaan kepada rakyat Selangor yang dikatakan hanya pandai 'makan ikan' semata - mata.

Malah, Exco DAPigs ni jugak mengakui bahawa semua tindakan Rejim Pakatan Selangor selama hari ini hanya satu tindakan 'Populis' dan tidak ikhlas membantu rakyat.

Maka sebab itulah dia menyarankan kepada pihak Rejim Pakatan pimpinan Si Khalid Gagap tu agar tidak meneruskan dasar yang dilaksanakan selama ini.

Disamping itu jugak, Exco DAPigs ni turut mengakui bahawa peruntukan yang diberikan oleh pihak Rejim sebelum ini kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) hanya satu pembaziran.

Kata dia, peruntukan yang diberikan selama hari ini kepada PBT hanya digunakan sebanyak 4% hingga 10% sahaja untuk tujuan pembangunan.
"Kerajaan (negeri) perlu mengajar rakyat memancing ikan supaya mereka boleh makan ikan setiap hari, bukannya memberi mereka makan ikan sahaja," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan pada Konvensyen DAP Selangor ke-17 hari ini.

Teng, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, menarik perhatian bahawa setelah lima tahun memerintah, hanya antara 4% dan 10% daripada belanjawan untuk semua 12 Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor digunakan untuk tujuan pembangunan.
Perkara tersebut menjelaskan bahawa Rejim Pakatan Selangor hanya membazirkan duit rakyat dengan memberikan peruntukan yang tidak sewajarnya.

Pun masih lagi puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak mendabik dada kata diorang ni buat kerja bagus sangat ke? Pun diorang nak kata yang diorang ni pandai dari orang lain?

Apalah malang nasib rakyat SI Selangor ni ye. Hidup - hidup diorang ni kena tipu dek Rejim Pakatan tu. Kita ingatkan diorang ni ikhlas sangat nak menjaga Kebajikan Rakyat. Rupanya sekadar nak 'memancing' bagi rakyat makan ikan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping