Isnin, Disember 16, 2013


Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang ingat diorang besar sangat ke kalau nak dibandingkan dengan Kuasa Allah S.W.T?

Punya la diorang ni jenis yang tak boleh terima ketentuan Allah sampai tahap nak mendewakan diri kononnya diorang boleh halang banjir dari berlaku.

Kata Si Guan Eng ni dalam satu kenyataan media, kononnya jika Pakatan Haramjadah tu dapat memerintah, maka isu berkaitan dengan banjir ni boleh diselesaikan.
"We promise. If we win in Pahang and if we win in Putrajaya, give us one term and the floods in Pahang will be resolved," Lim said in his opening speech at the 17th Selangor DAP ordinary convention in Shah Alam this morning.
Banjir di Pulau Pinang
Kira macam tuhan pulak dah dia ye. Kot dia anggap diri dia mampu nak tahan banjir tu dari berlaku, tak tau la pulak. Tapi dia sedar ke apa yang dia sebut tu?

Waima bagi satu penggal sekali pun, banjir ni tetap akan berlaku kerana ianya ketentuan Allah. Kita buat la perancangan macam mana gaya sekali pun, tak mampu nak halang.

Sebagai contoh, di Kedah dulu. Masa mula - mula Rejim PAS Kedah memerintah, berlaku banjir. Tak selesai jugak masalah tu. Masih jugak berlaku biar pun diorang dah memerintah.

Di Kelantan yang dah lebih 20 tahun PAS memerintah, tetap jugak berlaku banjir. Tak selesai jugak masalah tu. Pun Si Guan Eng ni masih tak sedar?

Macam mana pulak dengan banjir yang melanda Negeri dia di Pulau Pinang tu? Kenapa sampai hari ini banjir tu masih jugak tak dapat diselesaikan?

Orang dah kata, banjir di Kuantan ni berlaku sebab ada 'Ban' penghalang banjir tu pecah akibat arus air sungai yang deras. Ban tu dibina untuk halang banjir berlaku.

Dalam erti kata lainnya, dah ada usaha dari pihak Kerajaan untuk menghalang banjir dari berlaku. Tapi semua ni hanya perancangan kita. Ketentuannya tetap milik Allah S.W.T.

Dan perkara itu turut diakui oleh penduduk - penduduk di Kuantan sendiri. Mereka sendiri dah sedia maklum bahawa perkara tersebut berlaku dan mengakibatkan banjir.

Hakikatnya, banjir ni diturunkan sebagai ujian kepada manusia. Allah nak lihat sejauh mana manusia ni boleh bersabar dan redha dengan ketentuanNya. Kot itu pun puak - puak Pakatan Haramjadah ni tak paham, payah la!!! Maka bebal la diorang sampai ke sudah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Apasal banjir kat selangor tak selesai pun... Selesai je la masalah jalan jam kat penang tu dulu..

    BalasPadam
  2. Kalau kita nak memilih wakil rakyat biar yg boleh mendatangkan kebaikan . Silap pilih kita sendiri yg akan .menghadapi masalah sepanjang 5 tahun. Jadi fikir-fikirlah .

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping