Isnin, Disember 09, 2013


Itulah kenyataan media yang disiarkan oleh The Malaysian Insider mengenai pandangan Si Nurul Izzah ni. Tak sangka, Si Nurul Izzah ni ikuti jugak Perhimpunan Agung UMNO ye.

Dikala orang lain sibuk dengan bantuan banjir dan mencari jalan untuk menyelesaikan amsalah rakyat, Si Nurul Izzah ni masih terpaku dikaca televisyen, cari 'point' untuk balun UMNO.

Hakikatnya, itulah kerja puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang ni bangun tidur pun dah mula berpolitik. Mempertikaikan apa yang nak dimakan pagi tu. Bukannya diorang ada kerja lain.

Kata Si Nurul Izzah tu, masa depan Melayu selepas habis Perhimpunan Agung UMNO ni kian Gelap kerana tidak ada isu - isu utama yang dibangkitkan.

Apa isu utama yang Si Nurul Izzah ni nak perwakilan UMNO bahas? Diantara isu yang disebut oleh Nurul Izzah ialah mengenai Pulau Batu Putih dan perakuan bersumpah (SD) Mat Zin.

Dua perkara tu ada kaitan dengan masa depan orang Melayu ke sampai dia boleh kata yang ianya kian 'Gelap' tu? Adakah ianya memberi signifikan kepada Melayu secara lansung?

Kalau kita lihat, SD yang dibuat oleh Mat Zin tu hanya untuk kepentingan peribadi Papa dia je, bukannya kepada orang Melayu secara keseluruhannya.

SD tu hanya diperjuangkan untuk menggugurkan Peguam yang dilantik untuk mengetuai rayuan kes liwat Papa Kesayangan dia terhadap Mohd Saiful. Itu ke masa depan Melayu?

Jelas, apa yang dinyatakan oleh Si Nurul Izzah tu hanya memaparkan sifat prejudis dia terhadap orang lain dan lebih mengutamakan kepentingan diri dia sendiri.

Kalau setakat dia nak suruh perwakilan UMNO membahaskan isu yang ada kaitan dengan kepentingan peribadi Papa dia, memang 'Gelap' la masa depan Melayu jawabnya.

Nasihat SH buat Si Nurul Izzah ni, cari la pentas yang sesuai untuk dia bahaskan apa yang dia rasa perlu. Tunggu Kongres PKR dulu, baru dia boleh bercakap. Kalau setakat nak pertikai pasal orang lain, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa dan tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Masa Melayu tidak gelap sebab UMNO pun ada Rosmah 'Anugerah Tuhan' yang boleh selesai masaalah dalam masa yang singkat seperti yang di ceritakan oleh Ah Jib Gor.

    Alfie

    BalasPadam
    Balasan
    1. masa depan UMNO lebih gelap jika mempunyai ahli seperti anwar dan ahli keluarganya


      ibnu

      Padam
  2. terbaik la.. izah ikut jejak ayah die smua salah.. anuwar jd mcm nie pon bb xdpt ape die nk sjak dulu.. iaitu PERDANA MENTERI.. anuwar bgus dalam lakonan klau jd artis ko menang plakon lelaki terbaik... hihihi

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping