Jumaat, Januari 10, 2014


Isu pembelian kereta mercedes untuk kegunaan Guan Eng selama tempoh penggal ini kini sudah menjadi barah dalam kem pembangkang khususnya DAP.

Si tuan punya walaupun nampak senyum tapi di sebalik tabir beliau sebenarnya amat marah kerana isu tersebut menyebabkan reputasinya sebagai pemimpin yang diangkat oleh PAS sebagai bertaraf khalifah terjejas.

Mana mungkin seorang pemimpin yang punya ciri - ciri khalifah seperti yang didakwa oleh puak - puak Parti Angguk Saja tu akan bermewah-mewah sedangkan rakyat di bawah masih banyak yang susah.

Mungkin kerana itulah maka jentera Red Bean Army di gerakkan supaya segera mempertahankan Guan Eng memandangkan banyak suara - suara yang mula mempertikaikannya.

Serentak dengan itu maka bertempiaranlah segala Red dan Bean mencari alasan untuk mempertahankan bos mereka sampaikan nama Menteri Besar Kedah pun di heret sama.

Tapi malangnya, cubaan mereka untuk mengaitkan nama Datuk Paduka Mukhriz tu GAGAL apabila Mukhriz dengan pantas menjawab isu tersebut dilaman media sosial.

Jelas Mukhriz, dia tidak pernah membuat sebarang pembelian baru untuk kenderaan rasmi sejak menjadi Menteri Besar. Sebaliknya, dia hanya menggunakan kenderaan yang turut diguna pakai Allahyarham Tan Sri Azizan Razak.

Namun ianya masih tidak mencukupi, Guan Eng mahukan lebih lagi dan barangkali kerana kena maki dengan bos maka Red Bean Army pun mulalah cari jalan mudah dengan buat fitnah.

Kali ini sasaran mereka ialah Menteri Besar Pahang dengan dakwaan kononnya MB Pahang tu memiliki kereta mewah jenama Rolls Royce yang dijumpai sewaktu banjir melanda Kuantan baru - baru ini.

Malang menimpa Si Guan Eng tu sekali lagi apabila fitnah yang dibuat oleh Red Bean kantoi sekali lagi apabila satu laporan Polis dibuat terhadap Si Penyebar Fitnah tersebut agar disiasat dengan segara.

Selain itu, pendedahan yang dibuat sebelum ini membuktikan bahawa kereta mewah itu bukan berada di Malaysia. Sebaliknya ia ditemui sewaktu banjir melanda Jakarta, Indonesia awal tahun lalu.

Nah!!! Memang patut sangat la Si Guan Eng tu kalau dia nak mengamuk dengan blogger serta jentera Red Bean Army kerana GAGAL nak menjaga punggung dia dengan baik. Penyudahnya, mereka hanya menambah-burukkan lagi muka Si Tokong DAPigs tu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping