Rabu, Januari 01, 2014


Baru sekarang PAS nak rasa kesal dengan apa yang dah berlaku disekeliling mereka? Baru sekarang diorang nak sedar mengenai perkara tersebut? Apa yang diorang buat selama hari ni?

Kenapa tidak sejak dari dulu lagi diorang mentarbiyahkan anak - anak muda ni supaya mereka dapat menghindarkan diri dari melakukan maksiat?

Ini tidak. PAS hanya masuk ke Universiti untuk mengkaderkan anak - anak muda agar membencikan Kerajaan. Mereka hanya mendoktrinkan anak muda demi kepentingan Politik.

Sebagai contoh di Kuantan. Berapa ramai anak - anak muda dari kalangan Mahasiswa yang dipanggil oleh PAS untuk hadir ke sesi pengkaderan mereka bagi tujuan membenci Kerajaan?

Itu yang berlaku sekarang ni apabila anak - anak muda semuanya terpesong dari akidah Islamiah sampai sanggup berguling atas jalanraya buat demo yang sekadar menghabiskan masa.

Semua tu hasil doktrin dan hasutan dari diorang jugak. Dari puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak sebenarnya. Bukan la orang lain yang buat semua tu.

Jadi, PAS harus sedarkan diri mereka sendiri sebelum mereka ada niat nak mengkritik orang lain. Diorang harus cermin diri mereka sendiri terlebih dahulu dan lihat apa yang diorang dah buat selama hari ini. Bukan hanya sekadar menunding jari dan menyalahkan orang lain!!!
KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan PAS Terengganu, Mohd. Nor Hamzah melahirkan rasa kesal kerana ramai golongan mahasiswa didakwa terjebak dengan gejala sosial seperti zina dan dadah.

Beliau mendakwa, perkara itu tidak sepatutnya berlaku kerana mahasiswa merupakan golongan terpelajar dan mereka tidak sepatutnya memenuhkan laporan media dengan kes-kes memalukan tersebut.

Sehubungan itu, beliau menyalahkan sistem pendidikan Malaysia kerana didakwa gagal membentuk mahasiswa menjadi modal insan yang baik untuk negara.
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Parti PAS tak perlu kesal-kesal..sebab sebahagian daripada maksiat di sumbaang oleh parti PAS juga. Mananya tidak...kalau budak-budak muda ni di suruh berdemonstrasi oleh parti PAS...mereka akan selam sambil minumair le. Apa yang parti PAS bodoh dan bangang sangat.

    BalasPadam
  2. fikir dulu betul2 ini semua salah siapa ..
    salahkan semua ni kepada tiga benda iaitu:-
    1. ibu bapa (gagal mendidik anak2 utk jadi seorang ihsan bermoral dan berjiwa islam)
    2. pemimpin (gagal mendidik islam kepada anak muda, gagal lahirkan negara islam)
    3. media masa (berpegang berjoget sana sini, artis dijunjung, ulama dihina)

    mahu berpolitik pun biarlah mengunakan akal dan bukan mengunakan hati.
    janganlah menghina sesama sendiri terutama saudara islam kita yang lain.

    JANGANLAH terlalu sibuk mencari kesalahan & dosa orang lain SEDANGKAN kesalahan & dosa diri sendiri belum diperbaiki.

    semoga di tahun baru ini kita semua membuat satu yg azam baru utk berubah. Jgn gaduh2 sesama sendiri dan berbaiklah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa yg hina UKE sampai tahap vavi.... Cakap berdegar2, habuk...

      Padam
  3. Manusia PAS. Mereka lakukan onar, maksiat, kebencian,melendirkan fahaman suci dengan mengangkat kafirun dan mengutamakan kuasa jalanan bermaruah rendah dan merosakkan institusi kekeluargaan ! Apa lagi bentuk pendidikan yang mereka ajar pada anak-anak di asuh memusuhi sesama Islam !

    PAS salahkan pendidikan kerajaan. Apa sumbangan mereka ? Berpuluh tahun tidak lain menjahanamkan Melayu ! Ramai terpelajar di kalangan mereka, malang nya berfikiran jumud berselindung di sebalik wajah Islam
    yang konon nya lebih alim dan Islamik. Nyata nya perilaku dan mulut di gunakan dalam penuh kejahilan.

    Jika PAS tahu kedudukan nya, PKR dan DAP tidak kemana ! Parti PAS punca segala-gala nya...

    BalasPadam
  4. Kesian budak budak ni,mudah diperbodohkan oleh pemimpin bodoh pentingkan diri,orang lain sebuk rebut peluang jadi yg terbaik,mereka jadi pelajar terbalik tunggang langgang.

    BalasPadam
  5. Yang utamanya kenapa admin nak salahkan PAS? sepatutnya tajuknya kenapa UMNO yang di dalam BN yang ada kuasa tidak sedar perkara ini. Kenapa UMNO boleh biar je perkara ini untuk sekian lamanya? Ini jelas menunjukkan tiada kesedaran daripada UMNO yang melayu ini. Sepatutnya PAS yang memang dah sedar perkara ini hanya membantu menyedarkan dan membaiki apa yang UMNO sudah lakukan. Seolah-olah UMNO tidak melakukan apa-apa langsung dan hanya mencari kesalahan yang betul pada PAS. Sekian.

    BalasPadam
  6. Komen-komen macai ko terbitkan. Komen kena bahan ko padam. Bagus. Barang Naik ko sokong.

    BalasPadam
  7. Kalau boleh para mahasiswa tolong kurangkan berpolitik, tingkatkan usaha mencari ilmu. Rugi bangsa kita kalau asyik berdemo dan ingatlah kedua ibu bapa kita yang bersusahpayah mengeluarkan belanja hingga ke menara gading.

    BalasPadam
  8. Nk tuduh UMNO plak.. sapa yg pecat Hasan Ali krn nk banteras maksiat?
    Kenapa PAS tk pecat Khalid Samad pejuang gereja dan pluralisme?
    Kenapa Hasan Ali buat serbuan di rumah2 urut dia di kenakan hukuman oleh PAS?
    Mengapa PAS tidak menyokong usaha HAsan Ali rampas dan bantah kedai2 arak di kawasan Melayu.. malah PAS sekongkol dgn DAP dn PKR mengutuk Hasan Ali..pecat dr semua jawatan?

    Tk usah nk salahkan UMNO.. PAS spt bapak munafik.. pura2 je berslogan Islam tp kepala maksiat sebenar ada dlm PAS!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping