Khamis, Februari 06, 2014


Haiya Nyonya!!! Lu sembang banyak kuat. Cakap macam lu hebat. Sekali dalam diam, duit orang lu sudah lipat. Apa lu sudah bikin sama itu duit? Bikin video lawak ka?

Itu la Nyonya. Lain kali cakap jangan sembang ikut kepala lutut. Akal ada, jangan main rembat ikut suka hati je. Penyudahnya nanti, sendiri jugak dapat sakit. Sekarang, mana lu mau lari? Lagi mau salah sama orang lain ka Nyonya? Sendiri bikin, sendiri tanggung la!!!
KUALA LUMPUR - Seorang lelaki yang mendakwa dirinya bekas pembantu peribadi Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok hari ini tampil membuat dakwaan bahawa Teresa terlibat dalam penyelewengan duit DAP.

Lelaki berkenaan, Tony Tan, bersama bekas pengerusi cawangan Seputeh, Wong Choo Chieang antara lain mempersoalkan isu penjualan ‘patung kung fu’ menjelang PRU13 lalu di mana modalnya sebanyak RM40,000 dikeluarkan dari akaun parti, bagaimanapun Teresa mengatakannya hasil tajaan pihak tertentu.

Menurut Tony, patung berkenaan dijual dengan harga RM20 sedangkan kos hanya RM6 sahaja bermodalkan RM40,000 duit akaun parti.

“Jadi saya mahu persoalkan ke mana hasil jualan dan jika benar modal yang dikeluarkan adalah hasil tajaan, siapa yang menaja? Dan mengapa Choo Chieang mengakui ada mengeluarkan kos berkenaan dari akaun parti,” katanya.

Tony juga mahu Teresa bertanggungjawab terhadap perkara berkenaan dan memberikan penjelasan.

“Sebelum ini dia sering menafikan kenyataan yang saya buat, setelah dia mendakwa saya dipecat kerana menyalahgunakan wang, sedangkan saya telah letak jawatan.

“Saya cabar dia saman saya, dan saya akan bawa perkara ini untuk laporkan kepada ROS dan SPRM minggu depan,” katanya.

Dalam pada itu, Choo Chieang berkata, dia tidak pernah mengetahui bahawa patung berkenaan telah ditaja namun mengakui pernah menandatangani cek bernilai RM40,000 kepada satu pembekal.

Dakwanya, perkara itu dinyatakan Teresa dalam satu mesyuarat ‘post-mortem’ yang dipengerusikannya (Choo Chieng) pada 21 Jun 2013.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping