Khamis, April 17, 2014


Kali ini bukan setakat cakap - cakap je beb. Kali ini cerita betul Ianya dah mula tersebar dalam laman media sosial dan disahkan melalui laporan berita.

Dikhabarkan pada awal pagi, Si Karpal Whilchar tu maut dalam satu kemalangan ngeri melibatkan kenderaan yang dia naiki dengan sebuah lori.

Kejadian sekitar jam 1.30 pagi tadi berlaku di Kilometer 301.6 Leburaya Utara - Selatan menghala ke Utara berhampiran dengan kawasan Gua Tempurung.

Selain Karpal, yang turut maut ialah pembantu peribadinya, Michael Cornandez. Mereka dipercayai menghala ke Pulau Pinang bagi menghadiri satu kes mahkamah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyata Alphard yang dinaiki oleh Karpal telah melanggar sebuah lori yang menukar laluan tanpa memberi sebarang isyarat.


Walaubagaimana pun, pemandu, pembantu rumah dan anak Karpal, Ram yang turut berada dalam kenderaan tersebut dilaporkan selamat. 

Sebelum ini, Karpal dilaporkan kuat menentang dan mempertikaikan perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan untuk dibentangkan di sidang Parlimen.

Malah, Karpal juga turut dijatuhkan hukuman denda sebanyak RM 4,000 kerana didakwa telah mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak.

Berita mengenai kemalangan ngeri itu mendapat perhatian dikalangan pengiat laman media sosial terutama di Facebook dan juga di twitter.

Kebanyakkan pemimpin Pakatan mengucapkan takziah buat keluarga Karpal diatas pemergian Ahli Parlimen Bukit Jelutong dan Bekas Pengerusi DAPigs tu.

PS: Heh! Komen lain - lain tu korang fikir sendiri la ye. Kalau nak tulis, tulis la. Kalau tak nak, diam - diam sudah!!!
Categories: ,

16 ulasan:

  1. Mampusnya OKU ni di tanah Melayu yang berajakan Sultan Perak... apakah ini tulah dari sultan juga?? Fikir2kan....

    BalasPadam
  2. penyokong pas kena berterima kasih kat pemandu lori tu sebab lepas ni xde yg halang hukum hudud ngan negara islam lg...

    BalasPadam
  3. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal17 April 2014 pada 9:18 PG

    Karpal pernah habaq kat PAS-pis-pussy dan satu Melaya pun tahu - 'over my dead body' - kalau parti keldaian PR tu nak laksanakan hudud. Tu dia...jadi sungguh. Jadi pada yang penyokong celupar yang mempersendakan Islam termasuk lah puak2 yang kononnya liberal penyokong LGBT, boleh guna pakai nama Allaw SWT dsb nya - hati2 lah. Le ni Allah swt akan bayaq cash apa yang ko orang buat....Walau bagaimanapun aku ucapkan takziah kepada keluarga mendiang tu....

    BalasPadam
  4. Siapa tau ye tak. Mungkin ini petanda yang perlaksanaan Hukum Hudud tu bakal menjadi kenyataan. Sebab Si Karpal tu sendiri kata, kalau nak laksanakan jugak Hudud, langkah mayat dia dulu. Sekarang dia dah mati. Boleh la laksana Hukum tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya stuju100 persen , hukum allah tidak boleh dipermainkan akan ada balasan dari Allah...harbi ni dah dapat balasan didunia lgi dn diakhirat nanti akn mendapat azab yg tak terperi....

      Padam
  5. APA KEMA MWNGENANYA HUDUD DGN KARPAL. KALAU SEBBB KARPAL PAS TAK BOLEH LAKSANAKAN HUDUD BAIK DOK DIAM JE. HUDUD KEEANA ALLAH BULAN KERNA KARPAL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.. itu sya amat2 setuju.

      Padam
    2. Mat 10.42 kalau nak hantar komen tu, eja lah betul2 ayat tu

      Padam
  6. Hukum Allah jangan sekali kali dipersendakan walaupun yang bukan islam.Sekurang kurangnya hormat lah ugama Islam walaupun anda tidak setuju.
    Renung renungkan lah.

    BalasPadam
  7. Sesetengah melayu sendiri menolak hukum Allah mengaku Islam, Negara Islam hukum Allah tolak apaa...cita

    BalasPadam
  8. Sesiapa yg ingin menziarah dan melakukan acara langkah mayat boleh lah melakukannya pada sebelah petang di kediaman mendiam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakej VIP ade disediakan.. langkah sambil pijak dan guling2.

      Padam
    2. Ha..ha..tu funny tu..setuju sangat tu...

      Padam
  9. oh kekanda jangan iri hati dinda naik pangkat lagi....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping