Selasa, April 22, 2014


Dulu minah ni pernah kantoi bergambar dengan skirt pendek sampai ternampak seluar dalam dia. Lepas tu timbul pulak kontroversi bergaduh dengan Erma Fatima.

Kes tu siap masuk ke mahkamah dan Si Minah ni menang saman tersebut. Tinggal lagi, dia dapat nama jolokkan, Artis Duit Syiling sebab Erma bayar saman tu guna duit seposen.

Sekarang dia muncul pulak dengan satu lagi kontroversi. Kalau orang lain berhijrah pakai tudung jadi lebih alim. Tapi dia jadi watak kartun Teletubbies pulak!!!
Kami menyambut baik sebarang perubahan positif dalam diri mana mana selebriti tempatan lebih lebih jika ianya melibatkan tuntutan agama. Keputusan Rabecca Nur Al Islam untuk bertudung tidak berapa lama dahulu salah satu contoh.

Tetapi, pada hemat kami yang tidaklah pandai mana ini, ianya haruslah selari dengan pemakaian lainnya dan bukan bertudung semata mata untuk menutup rambut dan kulit kepala daripada penglihatan mereka yang bukan mahram.


Baru baru ini, Rabecca Nur Al Islam telah menghadiri sebuah majlis sambutan hari lahir seorang rakan di sebuah hotel terkemuka ibu negara dan busana yang dikenakan pelakon ini seakan tidak sesuai dengan imej bertudung beliau.

Peminat yang perasan akan penampilan selebriti ini ada yang meninggalkan komen mengatakan ianya terlalu ketat dan tidak kurang juga ada yang menyamakan penampilan beliau itu tidak ubah seperti watak kartun Teletubbies. 
PS: Dalam nama je ada 'Islam'. Tapi kalau dalam diri tak de jiwa Islam, pemahaman Islam tak guna juga!!! Pakai la apa pun, kalau dah namanya Haramjadah tu, Haramjadah la jugak!!!
Categories:

14 ulasan:

  1. Ramai yg pakai tudung tdk faham erti hijab. Pakai tudung tapi niat masih untuk menarik perhatian laki2. Pakai tudung tapi makeup setebal2, pakai tudung tapi pakaian sarung nangka, pakai tudung tapi menyanyi melalak gelek2 untuk tontonan lelaki, pakai tudung tapi posing dgn gaya sesexinya. Itu berhijah?

    BalasPadam
  2. Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger,
    and I was wondering your situation; many of us have
    created some nice methods and we are looking to trade methods
    with other folks, be sure to shoot me an e-mail if interested.


    my site - half life 2 the game

    BalasPadam
  3. menutup aurat adalah WAJIB yang mandatori dalam tuntutan agama.ia adalah keperluan syariat bukannya fesyen.bertudung tetapi pakaian menjolok mata atau ketat,atau perangai gedik ,gaya seksi dan menggoda,atau tutur kata yang kurang sopan,akhlak perlakuan bertentangan syariat adalah perbuatan munafik.bertudung tidak membawa sebarang erti kalau bertujuan untuk kecantikan dan menarik.untuk layak bergelar hamba dan makhluk Allah,segala perlakuan hendaklah menepati kehendak Allah.

    BalasPadam
  4. ko pun sama la dgn minah ni.dah tau dia mengaibkan.ko pun tumpang sama la mengaibkan org..konon ko perfect la.sama ko dgn minah ni.klau ko baik sgt pegi nasihatkan dia.

    BalasPadam
  5. ko pun dgn minah ni.suka mengaibkan org.apa kurang ko.kalau ko bagus sgt pegi la nasihat dia.

    BalasPadam
  6. Tolong promot pakaiaan sukan untuk muslimat kut,tanya dia dulu.

    BalasPadam
  7. apa yang kamu marah sangat!! diakan ada suami biarlah suami dia tanggung apa masallah pada kamu??

    BalasPadam
  8. Korang tau tak gambar2 tu diambil dari dalam akaun instagram 'private' kepunyaan Rebecca Al-Islam. Ada pengikut/penganut dia yang curi tanpa izin. Tanpa izin maknanya berdosalah sesiapa yang muatnaik/muatturun, yang siarkan, yang jadi hos.

    Aku dah serik, dah bergelumang pahala si Rebecca ni dapat dari aku sebab dok mengata mengutuk gambar dia. So kat sini aku nak tolong ingatkan korang aje.

    Rebecca kata, “Instagram saya adalah ‘private’ dan ia hanya boleh dilihat oleh pengikut-pengikut saya sahaja. Saya tidak buka ia untuk orang ramai. Penyebaran gambar itu dibuat sendiri oleh pengikut saya. Kerana itu, masyarakat luar mendapat dosa percuma daripada Tuhan,” katanya menerusi akaun Instagram miliknya pada petang Selasa.

    BalasPadam
  9. kalau tak faham ttg aurat..
    boley rujuk kat adik2 sekolah rendah..
    punyer detail dia org boley xplain.
    ni nak di kira barney and friends ke...dino thunder red ranger or...(yg nih malu skit nak cakap) red pig icon...
    blur..blurr

    BalasPadam
  10. Dia bukan haram jadah. Dia haram tak sudah sudah.

    Koyak punya jenis.

    BalasPadam
  11. penghinaan terhadap islam

    BalasPadam
  12. penghinaan terhadap islam oleh umat islam sendiri

    BalasPadam
  13. umat islam sendiri yang menghina islam

    BalasPadam
  14. Amenda laa admin nie.. admin nie lg xsenonoh dari rebecca nie.. malas nak ckp byk... atleast she's trying to improve herself to be a better n get a better life than u.... biasa laa tu permulaan nak selesakan diri..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping