Selasa, April 22, 2014


Heh! Puak - puak PAS tu nak kata apa lagi bila Si Guan Eng ni dah keluarkan kenyataan seperti dibawah? Masih lagi diorang harap bulan jatuh ke riba?

Kalau sebelum ini, ada la dua tiga orang pemimpin dari kalangan PAS yang keluarkan kenyataan kononnya Si Guan Eng ni dah faham sangat tentang Islam.

Malah diorang masih lagi berharap supaya Si Guan Eng tu dapat menyokong perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan apabila ianya dibentangkan kelak.

Tapi realitinya, PAS hanya bermimpi disiang hari. Jadi, untuk apa lagi diorang nak bergantung harap dan bawa isu tu untuk dibincangkan dalam Majlis Pimpinan Pakatan? Dah tentu - tentu ianya tetap akan ditolak!!! Tak payah la diorang nak mengabihkan masa!!!
PETALING JAYA: Pendirian pakatan pembangkang mengenai hudud kekal apabila DAP sekali lagi menegaskan mereka menolak pelaksanaan undang-undang Islam itu.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pendirian Pakatan Rakyat mengenai perkara itu tidak pernah berubah dan isu berkenaan tidak seharusnya dibangkitkan.

"Di bawah Pakatan Rakyat mesti ada konsensus daripada kesemua tiga parti politik apabila melibatkan persoalan dasar.

"Memandangkan DAP tidak menyokong pelaksanaan hudud, isu mengenai Pakatan Rakyat sokong hudud adalah tidak berbangkit," katanya menerusi kenyataan pada Isnin.

Tambah Lim, persetujuan bersama Pakatan Rakyat sejak awal termasuk menerusi manifesto pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) tidak mengandungi persetujuan mengenai hudud atau pembentukan negara Islam.

Bagaimanapun menurut Lim, semua parti sekutu Pakatan Rakyat bebas memperjuangkan dasar dan matlamat masing-masing menerusi amalan demokrasi.


Kerajaan PAS Kelantan melalui Ahli Parlimen parti itu dilaporkan akan membawa usul rang undang-undang persendirian (Hukum Hudud) di Dewan Rakyat bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 selewat-lewatnya Disember tahun ini.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. GUAN ENG BINATANG
    BEKAS BANDUAN ''KONON'' NAK JADI HERO PD PEREMPUAN MELAYU
    ''''''KONION'''' MANGSA SEX TS RAHIM MASA KM M'KA
    RELA MASUK JEL SEKARANG LU BANAK SIAL KIT SIAL SOKONG KAKI LIWAT KAKI PEREMPUAN NSPRT YG TERSEBAR DIVEDIO
    MANA PENDIRIAN KAMU SIAL,,,KAPOK DAH MAMPOS , SETAN
    MUKA HANCING , PAS BODOH KAMU NI KATA PERCAYA ALLAH , SETAN TU DPT JWTAN KM PUN KRNA ALLAH PASAL APA KAMU BODOH DAN DUNGU>???????????????????????????????
    KAMU TAKUT AKHIRAT DAN ALAM KUBUR ATAU KAMU TAKUT ANJING GUAN SIAL ENG

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping