Isnin, April 07, 2014


RBA Mula Bertudung. Heh! Jangan salah anggap beb. RBA ni bukan Red Bean Army. Tapi sebaliknya, RBA ni singkatan kepada Royal Brunei Air, syarikat penerbangan Brunei.

Sesuai dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Negara tersebut, maka satu tranformasi dalam keseluruhan sistem pentadbirannya juga turut berubah. Termasuk la RBA ni.


Dilaporkan semua pramugari wanita RBA mula mengenakan tudung sebagai pakaian rasmi mereka. Kiranya, mengikut tuntutan syariah la jugak tu ye tak. Tahniah diucapkan!!!

Bagi yang nak komen tajuk diatas, itu hanya pandangan segelintir masyarakat yang suka pandang 'Benda' lain dari apa yang dipaparkan. Isu tu pernah SH dedahkan sebelum ini.

Jadi, sebelum nak komen fikir dulu. Apa benda yang korang tengok sebenarnya? Wanita pakai tudung atau benda lain? Jangan tersalah pandang sudah la!!! Takut nanti ada yang kena penampar percuma pulak!!!
Categories:

11 ulasan:

  1. inilah penghinaan pd Islam.. main2 dgn perintah tutup aurat.
    Bg mereka pakai tudung tu main letak2 je kain atas kepala.. bwh tersembul ke terbuka ke.. jarang ke dh xpeduli..
    nnt ada puak2 Isle kt Malaysis yg akan puji melangit lah konon inilah Isle...

    BalasPadam
  2. Tak sesuai dikatakan bertudung, lebih tepat berfesyen tutup kepala ( uniform )

    BalasPadam
  3. arak masih dihidangkan lagi ke kat international passengar bukan islam atas Royal brunai airlines?saja tanay takut smeua dah molek tiba2 hidang arak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Definitely no ARAK on board Royal Brunei, so tak ada yg mabuk mabuk, so we have peace while flying. Kadang kadang due to mabuk pasal ARAK, ada yg buat hal tak tentu arah, kacau penumpang lain, ada kala muntah sana sini. Jadi penumpang tidak selesa dan munkin menjadi pergaduhan sesama penumpang, ini pernah saya alami penerbangan dari Muscat ke KL, semesti nya bukan Royal Brunei. I am not making any promotion here

      Padam
    2. hello RB tak pernah hidang arak utk passenger. eja Brunei pun tak betul! aku bencilah dgn malaysian yg tau mengata org je keje. saya pun malaysian tapi proud dgn sultan Brunei

      Padam
  4. Ni langkah awal... Jgn hina depa... Air asia tu cantik ke tony fernandes buat ke gadis melayu.. Udah le singkat nak terkeluar seluar dalam xpa ke... Jgn mcmtu niat org nak berubahbtu pun dah alhamdulillah.. Nanti akan ada perubhan seterusnya insyallah...

    BalasPadam
  5. Baik sikit leh dari MAS dan AirAsia yg dibangga2 kan tu..sopan sgtlah..sekurang2nya langkah kearah pembaikan dah mula..bukan masih lagi nak tolak hukum Hudud..langsung tak de niat kea rah itu..

    BalasPadam
  6. penambahbaikan akan sentiasa dilakukkan ...Insyaallah

    BalasPadam
  7. MAS patut ikut RBA, stewardess pakai tudung dan no alchohol, baru berkat. Contohnya: Proton gemilang semasa memakai lambang bulan sabit dan bintang tetapi tunggang-langgang bila memakai lambang kepala harimau/singa (biar apa pun alasan, Allah akan menolong kita jika kita mengangkat namanya dan Islam)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping