Ahad, April 06, 2014


Heh! Selepas dilempang hebat oleh Haron Din sebelum ini, Si Karpal tu mula mengamuk tak tentu arah dan membidas kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS sebelum ini.

Haron sebelum ini sangat yakin dengan perkembangan terkini dalam Pakatan membuktikan DAPigs semakin bersetuju dengan dasar yang dikemukakan Pas berhubung isu hudud.
"Lihat apa yang berlaku ketika DAP mahu menggunakan logo Pas dalam PRU-13 selepas mereka mempunyai masalah tentang penggunaan logo mereka. Kita tiada masalah dan boleh bersetuju dengan itu.

"Jika mereka (DAP) sanggup menggunakan logo Pas untuk calon mereka, sudah pasti mereka akan menyokong dasar kita termasuk dalam soal hudud. Soal bila dan bagaimana hudud akan dilaksanakan, itu bergantung kepada mesyuarat yang akan diadakan kemudian.

"Kadang-kadang ada masa kita mengalah dan ada juga masa kita memberi. Dalam hal ini mereka patut menerima perkara yang termaktub sebagai dasar Pas. 

"Sebagai contoh, DAP perlu menghormati keputusan Pas mengenai isu kalimah Allah apabila dasar serta ketetapan yang dibuat Pas bahawa kalimah Allah tidak boleh diterjemah ke bahasa lain, katanya.
Jelas, kenyataan Haron Din tu menggambarkan sikap tak malu dikalangan puak - puak parti DAPigs. Nak guna logo untuk bertanding, tapi dasar perjuangan tak nak disokong.

Namun, seperti yang kita duga, kenyataan Haron Din tu dibalas semula oleh Karpal dengan penafian bahawa DAPigs tak de la kemaruk sangat nak guna logo PAS.

Karpal menegaskan, keputusan awal parti itu untuk menggunakan logo PAS pada PRU-13 tidak sama sekali bermakna yang mereka bersetuju untuk menerima Hukum Hudud yang hendak dilaksanakan oleh Pas di negara ini.

Kebenaran yang diberikan oleh Pas itu, kata Karpal tidak mengambarkan yang DAP telah berganjak daripada pendirian mereka untuk menolak Hudud.

Karpal sekali lagi menegaskan yang Malaysia adalah sebuah negara sekular dan bukannya sebuah negara Islam sebagaimana yang diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan pada tahun 1988.

Dalam keadaan ini, pemimpin - pemimpin PAS yang lain pun mula terdiam dan tak berani nak bersuara sebab takut kepentingan masing - masing akan terjejas. Semuanya demi kepentingan Politik peribadi, bukannya diorang nak tegakkan Islam sangat!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Biasalah tu nak jaga periuk nasi. Hudud cuma barang dagangan politik PAS. Yang penyokong PAS dok percaya sangat kat pemimpin mereka buat apa. Buat perabih boras orang kata. Ya la, bila pi ceramah kena bagi sedekah pulak. Untuk jalan Allah konon. Tapi sebenarnya pemimpin2 mereka nak jadi YB. Bila dah jadi YB, Islam kemana Hudud kemana. Hai... Rasa macam nak penampar saja kepala penyokong2 PAS yang BODOH, BUTA dan TULI ni.

    BalasPadam
  2. Pas ni serupa yahudi kalau setakat tampal stiker kat belakang kereta nenek kau pon bleh. Suruh dia perang sama kafir dap menggigiglgill takut . Alamak akhr zaman

    BalasPadam
  3. haha..skurang kurangnye PAS berusaha utk HUDUD..UMNO yang jdi kerajaan xnampak pulak usaha nyer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi PAS sedia hudud dulu. Dah 23 tahun tak je ada. Janji dah banyak kali. Ada pemimpin besar PAS dulu pernah kata kalau PAS menang sebelum ayam berkokok negeri ini (smua orang tahu) dah ada hudud. Pastu negeri tu PAS perintah. La ni negeri tu takde hudud pon. Dia bohong semua orang. Sekarang ada hati nak tanya apa usaha umno.

      Padam
  4. Aku sokong hangpa semua memang PAS tidak Islam sepenuhnya, masih banyak kurangnya, tapi parti yang 100% Islam macam umno, dengan pemimpin yang glokar, dengan pengikut yang 100% ahli sunah bila lagi nak beramal dengan dengan hudud, takkan 64 tahun bagi penerangan kepada rakyat Msia depa tak faham2 lagi tentang hudud dan Islam...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping