Ahad, April 20, 2014


Huh! Memang lawak gila bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh puak - puak DAPigs ni. Ada ke diorang nak desak pihak Kerajaan bagi gelaran buat Si Karpal ni?

Kata Si Nga Kor Ming, perkara itu wajar dilakukan sebagai tanda penghormatan dan pengiktirafan kepada Si Karpal tu sambil membuat perbezaan terhadap MCA dan MIC.
"Pihak kerajaan persekutuan seharusnya mempertimbangkannya.. Jika bekas Presiden MCA pun boleh dapat gelaran Tun dan bekas Presiden MIC dapat gelaran Tan Sri, saya rasa jaguh atau wira seperti Karpal Singh memang (wajar dapat). Kalau anda lihat, saya pun tak pernah lihat majlis pengebumian dihadiri begitu ramai orang," katanya kepada Antarapos.
Heh! Mungkin Si Nga Kor Ming ni terlupa bahawa sepanjang hayatnya, Si Karpal tu sendiri menolak sebarang pemberian anugerah kepada mana - mana pemimpin DAPigs.

Malah, sepupu Si Kor Ming tu sendiri pun pernah dibidas dan dikecam oleh Karpal kerana menerima anugerah gelaran Dato' pada suatu ketika dahulu.
IPOH – Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, meminta supaya isu gelaran Datuk tidak diperbesarkan hingga menjejaskan kepimpinan dalam parti itu.

Beliau berkata, situasi itu tidak sepatutnya dibangkitkan oleh Pengerusi parti, Karpal Singh kerana soal penerimaan darjah kebesaran telah mendapat sokongan majoriti Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).


Karpal, dalam kenyataannya kelmarin menegaskan, mengikut prinsip yang dipersetujui oleh ahli parti sejak pertengahan 1990-an, setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan Ahli Parlimen DAP tidak dibenarkan menerima anugerah.
Nah!!! Sekarang Si Kor Ming tu nak pihak Kerajaan pulak bagi pengiktirafan sedangkan Si Karpal tu sendiri menolaknya sebelum ini? Bukankah itu satu penghinaan namanya?

Dia jelas cuba memperlekehkan perjuangan yang selama ini ditegakkan oleh Si Karpal tu sepanjang hayatnya. Bila dah mati nak bagi penghargaan menda kejadahnya lagi!!!

Tapi, dari satu sudut, memang patut sangat Si Karpal tu diberi penghargaan. Seperti yang dah dijelaskan sebelum ini, jasa Si Karpal tu kepada rakyat Malaysia cukup besar.

Kalau tidak kerana dia yang membocorkan rahsia Si Ketua Penipu tu pada tahun 1997, rasanya kita rakyat Malaysia ni takkan dapat tau perangai Haramjadah Si Ketua Penipu tu yang suka main bontot!!! Itu pun kira 'Jasa Paling Besar' Karpal pernah buat!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. MAU BANGUN BALIK KARPAL NI. BIOR DI CEKIKNYA NGAR KOR MENG NI....

    BalasPadam
  2. anti kominis dan DAPpigs20 April 2014 pada 4:49 PTG

    Cuba jentik sikit totoi si cina kominis DAPpigs bengap ni....bukan ke polisi parti rasis tu tak nak terima anugerah gelaran dari gomen???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping