Rabu, April 09, 2014


"Pakatan Dalam Pakatan". Nampak gayanya Si Siputdin tu beria - ia benar nak kalah Si Azmin tu dalam pemilihan parti kali ini sampai tahap dia sanggup buat apa saja.

Dalam kenyataan dia sebelum ini menggambarkan pendirian dia tegas untuk terus bertanding dalam pemilihan Timbalan Presiden kali ini.

Demi merealisasikan hasrat dia tu, maka Si Siputdin ni sanggup buat pakatan dengan Rafizi serta Si Nurul Izzah bagi memastikan kedudukan dia kukuh.
"Keputusan ini memuktamadkan keputusan saya untuk bertanding bagi jawatan timbalan presiden. Saya tidak akan berpatah balik," kata Saifuddin, yang juga setiausaha agung PKR, mengenai tawarannya untuk bertanding dalam pemilihan PKR kali ini.
Namun satu persoalan perlu dijelaskan oleh Si Siputdin kepada rakyat. Adakah tindakan dia tu tidak salah dari sudut pentadbiran memandangkan dia seorang Setiausaha Agung?

Hakikatnya, seorang Setiausaha Agung merupakan orang nombor tiga paling berkuasa dalam sesebuah parti tak kira la parti mana sekali pun.

Seseorang Setiausaha tu mempunyai maklumat yang lengkap dan mempunyai kuasa dalam apa jua keadaan sekali pun. Dia yang menjalankan semua pentadbiran parti.

Jika dilihat dalam pemilihan sebelum ini pun, Si Siputdin tu turut dikatakan pernah menggunakan kuasa dia untuk melenyapkan beberapa aduan serta laporan yang dibuat.

Sehingga hari ini, isu berkaitan dengan pemilihan yang lepas masih belum dijelaskan. Pendedahan yang dibuat oleh ahli diperingkat akar umbi masih belum selesai.

Maka ada yang berpandangan kedudukan Si Siputdin yang berhasrat untuk merampas kedudukan sebagai Timbalan Presiden ni sebagai satu tindakan yang tidak wajar.

Mereka berpendapat, sebagai seorang Setiausaha Agung, Si Siputdin ni perlu bertindak 'Neutral' dan tidak bertanding agar tidak dilihat memihak kepada sesiapa pun.

Tetapi, tindakan dia berpakat dengan Rafizi serta Nurul Izzah menunjukkan yang Si Siputdin ni sudah pun membuat keputusan dia sendiri. Orang boleh buat spekulasi tertentu.

Jadi, harap - harapnya jangan pulak lepas ni Si Siputdin ni tak melenting dan menyalahkan orang tak tentu arah bila ada yang dakwa dia cuba melakukan penyelewengan dalam pemilihan. Hakikatnya, penyakit tu dia sendiri jugak yang tempah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal9 April 2014 pada 2:35 PTG

    Aku tak akan sokong parti yang ada Bapak Peliwat anuGAYrah poojaan P'Gay'R ni. Tak mahu aku bersekongkol dengan B.A.B.I yang suka menjuboh sama macam spesis kaum Nabi Lut yang dah kena rejam oleh Allah SWT dulu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping