Ahad, April 06, 2014


Heh! Ini satu lagi cerita pelik yang mungkin Si Mat Syabun tu boleh jadikan bahan modal untuk berceramah. Kenapa tiba - tiba DAPigs nak tuntut janji Barisan Nasional?

Walhal, janji yang diorang sendiri buat sebelum ini pun masih lagi tak termampu nak dilaksanakan, dah diorang nak tuntut janji dari orang lain pulak?

Jika dilihat dari satu sudut, Si Guan Eng ni sekadar nak mengalihkan perhatian supaya rakyat tidak melihat KEKEJAMAN yang telah dilakukan Rejim DAPigs di Pulau Pinang.

Dia cuba nak mengelak dari terus dipersoalkan mengenai kenaikkan tarif air di Neeri tersebut dan tidak perlu memberi sebab musabab mengenainya.

Tambahan pulak, Si Guan Eng cuba nak lari dari menjawab soalan mengenai isu perobohan gerai - gerai Melayu yang dijalankan oleh pihak Rejim DAPigs sebelum ini.

Hakikatnya, Si Guan Eng ni sekadar nak menjadikan isu pasal perlaksanaan kadar gaji minimum tu sebagai satu bahan Politik untuk menghasut peniaga - peniaga Cina.

Realitinya, perlaksanaan sistem gaji minima sebanyak RM 1,100 ni telah ditangguhkan kerana mendapat bantahan serta permohonan dari peniaga - peniaga.

Terutamanya dari kalangan peniaga Cina. Mereka melihat perlaksanaan gaji tersebut bakal membebankan urusan perniagaan mereka dan mengurangkan kadar keuntungan.

Maka, dikesempatan ini, puak - puak DAPigs tu nak mempergunakan peluang yang ada bagi memenuhi hasrat mereka untuk terus menghasut orang - orang Cina.

Tujuan mereka adalah untuk membuatkan peniaga - peniaga Cina ni membenci Kerajaan dan menolak Barisan Nasional dengan alasan sengaja membebankan perniagaan mereka.

Itu je tujuan Si Guan Eng ni sebenarnya. Hasrat dia hanya nak menjadikan isu tu sebagai bahan dalam kempen Politik dia demi kepentingan diri sendiri. Bukannya dia nak sangat memperjuangkan hak dan kepentingan rakyat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Teruskan ajer minimum wage... cina memang tak suka kerajaan melayu pun... ada diaorang sokong BN diPRU yang lepas? Kalu nak terus harapkan sokongan cina jangan harap lar...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping