Khamis, Mei 08, 2014


Itu lafaz ikrar dan janji yang diluahkan oleh Si Guan Eng tu hari ini. Dengan lantangnya dia mengistiharkan bahawa Rejim DAPigs Pulau Pinang tidak akan melaksanakan Hudud.

Malah dia dengan lagak sombong serta angkuhnya menyatakan pendirian tersebut bukan sahaja sebagai seorang pemimpin DAPigs, tetapi sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.
"Saya ingin menyatakan bahawa kerajaan negeri Pakatan Rakyat tidak bersetuju dengan sebarang pelaksanaan hukum hudud di Pulau Pinang dan Kelantan. Saya menyebut perkara ini bukan sahaja sebagai pemimpin DAP tetapi juga sebagai ketua menteri Pulau Pinang dan juga pendirian kerajaan negeri serta rakyat dibawah pemerintahan pakatan rakyat," katanya.
Tidak cukup hanya sekadar itu sahaja. Sebaliknya Si Guan Eng ni jugak turut mengutuk dan mengecam tindakan yang dilakukan oleh Rejim PAS Kelantan yang memalukan Pakatan.

Teringat pulak kata - kata seorang calon PAS sewaktu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang lalu berkaitan dengan Si Guan Eng ni. Kata dia:


Heh! Sekarang ni, kalau calon tu pendek umur, ada jugak yang pergi dengan mata terbuka dek kerana hajat dia tak kesampaian melihat Si Guan Eng tu masuk Islam.

Reaksi yang sama jugak boleh kita baca dalam satu kenyataan Si Mat Syabun tu sebelum ini. Kata dia, Si Guan Eng tu dah bersedia menerima Islam sepenuhnya.

Cuma dia hanya menunggu masa yang sesuai untuk mengucap kalimah syahadah sebab bapak dia, Si Apek Kit Siang tu masih hidup. Tunggu Si Kit Siang mati baru dia masuk Islam.

Tapi, bila melihat kembali kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Guan Eng tu hari ini, nampak gayanya sampai ke sudah la dia takkan masuk Islam.

Jangan kata dia faham tentang Islam, tapi sebaliknya dia menjadikan Islam tu pulak sebagai musuh yang perlu diperangi secara habis - habisan. Jadi, macam mana nak kata dia akan masuk Islam biar pun Si Kit Siang tu mampus!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. PAS sampai kiamat pun asyik kena tipu.

    BalasPadam
  2. Pas tak malu melutut sama umno nak buat hudud di kelantan. woi pas tak ingat ke jasa jasa anwar lim kit siang mendiang kapal sama sama balun umno kasi mampus, tak ingat ke pas,tolong la pas balas bui jangan kacang lupakan kulit habis madu sepah dibuang tolonglah nik aziz tolong.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping