Sabtu, Jun 28, 2014


Sejak malam semalam, kecoh dalam laman media sosial mempertikaikan dakwaan yang pernah dikeluarkan oleh Si Azmin tu terhadap cadangan Vincent Tan nak bukak kasino.

Ada yang kata ianya hanya dakwaan kosong semata - mata. Ada jugak yang anggap Si Azmin tu dah buat fitnah terhadap pihak Kerajaan Persekutuan.

Katanya, fitnah yang dibuat oleh Si Azmin tu mendapat perhatian luas dari kalangan Macai - Macai Pakatan Haramjadah tu dalam laman media sosial.

Tapi itu yang herannya. Sejak bila pulak puak - puak Macai Pakatan Haramjadah tu ada otak nak mencari kebenaran sebelum diorang menjadikan isu tu viral di laman sosial?

Diorang bukannya ada otak nak bezakan mana yang betul dan mana yang salah. Diorang lebih suka sebarkan dakyah fitnah dari nak sebarkan perkara yang benar.

Seperti yang disebut sebelum ini, Vincent Tan belum buat sebarang permohonan kepada pihak Kerajaan. (KLIK SINI) Jadi, macam mana Azmin boleh kata dia dah dapat lesen tu?

Hakikatnya, dakwaan Si Azmin tu hanya sekadar memetik berita yang disiarkan oleh ruangan Business Times keluaran akhbar The New Straits Time sebelum ini.

Laporan itu menyebut, Vincent Tan menyatakan hasrat untuk 'memohon semula' lesen perjudian yang pernah dibuat sebelum ini kepada pihak Kerajaan Pusat.
“Kami akan memohon semula lesen itu. Malaysia tidak boleh tertumpu kepada satu pengendali. Ia patut dikongsi dengan pengendali-pengendali lain memandangkan pembangunan pelancongan boleh menjana pendapatan yang banyak kepada negara,” Tan Sri Vincent dilaporkan sebagai berkata.
Ayat 'Memohon Semula' tu yang perlu diketengahkan. Bermakna, sebelum ini Si Vincent Tan tu pernah buat permohonan tetapi dibantah keras oleh Kerajaan Negeri Pahang sendiri.

Makanya, untuk sekian kali, SH tegaskan agar pihak Kerajaan TIDAK MELULUSKAN lesen tersebut atas apa sebab sekali pun kerana ianya hanya akan mengundang musibah.

Jadi, adalah satu tindakan yang wajar dilakukan oleh Kerajaan Pusat membuat pendirian tegas bagi memastikan perkara itu tidak berlaku. Jangan biarkan fitnah Pakatan Haramjadah ni menjadi barah dikalangan rakyat Malaysia!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. SiCina ni tamak macam babi, peniaga judilah buat dia kaya raya kemudian nak kuadai pula masyarakat jadi rosak akhlak jenayah pun makin membiak2. Otak cina nak untung aje. K'rajaan jgn beri muka sgt, orang melayu binalah kilang banyak2 kilang makanan ke kilang pakaian ke kefe berunsurkan Islam, kilang percetakkan buku ke, macam2 boleh buat bisness yg besar, org kita boleh buat kalau bersungguh2 dan tolong menolong insyallah boleh berjaya. Kan k'rajaan dah banyak bantu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping