Sabtu, Jun 28, 2014


Hebat beb!!! Memang hebat giler puak - puak PKR ni ambik tindakan. Tak sampai tempoh 24 jam, diorang dah boleh kenakan tindakan tegas terhadap ahlinya.

Semalam kita dah baca pasal kes saman oleh salah seorang ahli jawatankuasa PKR Ampang terhadap Jawatankuasa Pemilihan Pusat. (KLIK SINI)

Tapi lewat malam semalam dilaporkan bahawa kepimpinan PKR mula membuat desakan supaya keahlian ahli tersebut digugurkan dan dia dipecat dari menjadi ahli parti.
Gesaan itu muncul daripada Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan Selangor, Najwan Halimi yang mendakwa keanggotaan Nasharudin gugur secara automatik kerana membawa isu berkaitan parti ke mahkamah.

Katanya tindakan Nasharudin bertentangan dengan Fasal 44.1 Perlembagaan PKR yang menyebut bahawa tiada seorang anggota boleh membawa hal parti ke mahkamah dan sekiranya berbuat demikian, maka keanggotaannya tergugur secara automatik.


"AMK Selangor mengecam tindakan Nasharudin. Justeru kami berpendapat keanggotaan Nasharudin telah gugur secara otomatik dan beliau kini bukan lagi anggota PKR," katanya pada Jumaat.
Heh!!! IRONIK kan? Kalau buat laporan serta aduan mengikut saluran serta ketetapan yang dibuat oleh PKR sendiri, makan masa berminggu - minggu.

Malah ada yang makan masa berbulan - bulan. Kadang - kadang, setahun pun belum tentu diorang akan buat keputusan. Paling tidak, semua aduan tu hanya 'dibakul sampahkan'.

Tapi bila ada yang bersuara nak menegakkan hak mereka sendiri, mula la ada yang buat kecaman berbaur ugutan, mendesak supaya keahlian orang tu digugurkan.

Itulah sifat RETORIK yang ada pada puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Diorang ni setakat bercakap je nak memperjuangkan Suara Rakyat. 

Tapi HAKIKATnya, suara ahli sendiri pun diorang pinggirkan. Diorang sendiri yang buat - buat pekak dan tak nampak. Jadi, kita nak anggap diorang sebagai Pejuang rakyat menda jadahnya kalau macam tu!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping