Rabu, Jun 04, 2014


Ibu calon DAP bagi PRK Parlimen Teluk Intan, Yammy Samat, 59, bertegas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang memfitnahkannya.

Beliau menyuarakan demikian berikutan tersebarnya pelbagai maklumat di laman sosial berhubung kontrak, aset dan kekayaannya yang didakwa dimilikinya.

Yammy menyifatkan tuduhan itu amat berat dan mahu pihak yang menyebarnya mengemukakan bukti.

Katanya, dakwaan itu disifatkannya berniat jahat dan satu fitnah yang bertujuan menjatuhkan serta menimbulkan persepsi buruk masyarakat terhadap dirinya.

“Kenyataan di laman sosial itu tidak benar. Jika benar, saya cabar kemukakan bukti dan kalau profesional, buatlah aduan mengikut saluran betul, bukannya main tuduh-tuduh.

“Saya cabar kemukakan fakta seperti didakwa, bukan hanya membuat tuduhan di laman sosial,” katanya.

Yammy berkata, beliau menyerahkan kepada peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang berkaitan semua tuduhan itu.

“Saya telah membuat laporan di Balai Polis Kampung Tawas petang semalam (kelmarin),” katanya.

Beliau berkata, dakwaan yang dikongsi Nawawi bahawa beliau memegang jawatan setiausaha wanita Umno bahagian tidak benar kerana beliau hanya ahli biasa.

PS: Buat la apa yang dia rasa perlu. Nak saman sapa pun, saman la. Tindakan tu tetap tak mampu nak ubah apa yang dah berlaku. 

Hakikatnya, anak dia dah KALAH!!! Itu je yang paling penting. Tapi PECAT TETAP PECAT!!! Tindakan dia menyokong anak dia tu jelas telah melanggar peraturan parti. Tak perlu nak hantar surat tunjuk sebab dan sebagainya!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. yammy ahli umno...jadi apa nak heran dia cuma melahirkan perangai semua ahli umno...sebijik mcm dia...

    BalasPadam
  2. Kesian makcik ni.meroyan x tentu pasal.

    BalasPadam
  3. Pipi tegang lagi mokcik ni..mkn jamu kot atau cocok botox

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping