Isnin, Jun 16, 2014


Heh! Tak sangka pulak dalam PKR ni ada Beruk yang suka sangat pada bunga. Ingatkan PKR ni hanya penuh dengan budak - budak BONGOK je semuanya.

Rupanya ada jugak Beruk yang kemaruk pada bunga ye? Hari tu bila orang lain bagi bunga kepada ahli perwakilan yang layak untuk memilih, beria - ia Beruk ni marah.

Malah siap buat laporan lagi kepada pihak Jawatankuasa Pemilihan Pusat. Kononnya Beruk tu kata tindakan tersebut dilihat sebagai satu bentuk rasuah kepada ahli.

Tapi semalam dengar ceritanya, Si Beruk tu pulak yang berhajat nak bagi bunga sempena dengan hari bapa pada sesi pemilihan kali kedua untuk Cabang di Shah Alam.

Itulah dasar Beruk namanya. Bila orang lain buat, dia kecam. Tapi kalau dia sendiri yang nak buat semuanya boleh belaka. Bila orang tak bagi dia buat, mula la dia kecewa tak tentu arah.

Tambah memalukan ialah apabila Si Beruk tu tadi buat kecoh masa orang lain bagi bunga sehingga boleh menyebabkan pemilihan bagi cabang tersebut ditunda sebelum ini.

Itu la hebatnya Beruk macam dia ni. Dia punya pasal je, habis semua orang merana. Dah terpaksa pulak datang untuk kali kedua semata - mata nak mengundi.

Tak ke mengabihkan masa je namanya tu? Buat kerja dua kali hanya kerana ada Beruk yang buat kecoh tak tentu arah macam orang hilang akal. Tak mendatangkan faedah lansung.

Orang jenis macam ni la yang ramai kat dalam PKR dan Pakatan Haramjadah tu sebenarnya. Maka tak heran la kalau semua yang Kerajaan buat untuk rakyat dikecam.

Tinggal lagi dalam masa yang sama, diorang satu hapah pun tak de buat apa untuk rakyat. Sekadar pandai nak kecam je tak tentu pasal. Bercakap tak sudah - sudah.

Setakat suruh bercakap berapi - api kat atas pentas, diorang ni la nombor satu. Tapi bab nak suruh buat kerja, nak suruh jaga Kebajikan Rakyat, diorang dulu yang hilangnya!!!

Bila orang lain buat, semuanya tak kena pada diorang. Biar pun bantuan yang diberikan tu bagus untuk rakyat, tapi diorang tetap jugak kecam tanpa sebab musabab yang kukuh. Apa nak heran ye tak. Kalau dah dasar Beruk tu, Beruk la jugak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Wahwahwah..... Beruk beruk beruk!!! Melayu mnjd beruk...? Hebat hebat hebat bgsa melayu ni ye? Mmg tak sgka. Tulah....kan? Melayu klu buat bende yg bodoh! Mmg hebat ttp tdklah semua melayu mcm ni! Jgn salah tafsir pulak! Banyk melayu tak ingat bgsa dn masa dpn melayu sama ada pemimpin atau rakyat! Eeemmmm... Knplah bgsa melayu ni suka sgt memalukn bgsa sndiri. Dgn rasuahnya...pegawai atasan pulak tu! Cina gelak je lihat kebodohn bgsa melayu kena NGAP! Sdgkan diaorg sndiri yg mnjd TONGGAK UTAMA RASUAH! Cina buat koje mn ada halal haram yg melayu NGOK, P IKUT CRA CINA KAFIR HARAMJADAH TU APA KEBENDANYA APA PAEDAHNYA WEEHHHHH!


    Bangkitlah melayu, peliharalh maruah bgsamu duhai melayu! Dri zaman dulu2 lhi cina kafir ni dok bgi melayu makan benda haram jadah hasilnya....? Lihatlah apa yg jdi pd bgsa melayu yg tak sedar dri! Bala demi bala.... Lohatlah bgsa melayu spt Mat SAPU! Dn yg spesis dgnnya...Ketum.... Dll lg!!!!


    Melayu melayu melayu..... MALUNYA AKU!!!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping