Isnin, Julai 07, 2014


Huh!!! Buat mengabihkan masa je. Kalau sekadar nak bermain wayang dengan rakyat, boleh la kita serahkan kepada puak - puak Parti Angguk Saja ni.

Apa yang pasti, PAS masih lagi dilihat sengaja nak ambik kesempatan untuk tidak masuk campur dalam isu yang berkaitan dengan kedudukan Menteri Besar di Selangor.

Bagi PAS, adalah lebih baik diorang duduk diatas pagar dan mengambil kesempatan pada waktu yang sesuai. Biar lantak la PKR nak beramuk sesama sendiri.

Bila tiba masanya nanti, PAS akan tampil dan membuat tuntutan ke atas kerusi tersebut dari Pakatan Haramjadah tu di Selangor. Hanya itu sahaja niat PAS sebenarnya.

Maka sebab itu bila diminta untuk membuat ketetapan dan pendirian mengenai kedudukan Menteri Besar di Selangor, PAS dilihat lebih banyak mengelakkan diri.

Tak kurang jugak dengan dakwaan kononnya Presiden PAS keberatan untuk menggantikan Khalid Ibrahim sebagai MB kerana mempunyai kepentingannya tersendiri.

Jadi, mungkin sebab itu PAS dilihat teragak - agak dalam membuat keputusan sama ada untuk menyokong Khalid Ibrahim atau bersama - sama Pakatan mendesak dia berundur.

Demikian serba sedikit pandangan yang diberi oleh mereka yang berPolitik di kedai kopi selepas bersolat terawikh mengenai kemelut kepimpinan yang melanda Pakatan di Selangor.

Kata mereka, untuk apa PAS buat mesyuarat sekiranya tidak ada keputusan yang boleh dicapai mengenai kedudukan kerusi Menteri Besar Selangor tu?

Apa gunanya diorang mengabiskan waktu berbincang perkara yang dilihat cukup mudah untuk mereka buat keputusan? Nak buat pendirian sendiri pun susah sangat ke?

Sedangkan PAS hanya perlu pilih diantara dua, sama ada menyokong usaha PKR dan DAPigs menyingkirkan Si Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor, atau;

Terus kekal dengan pendirian yang mereka buat sebelum ini iaitu menyokong Si Khalid Ibrahim tu sebagai MB dan menolak usaha perlaksanaan agenda "Langkah Kajang".

Itu sahaja pilihan yang mereka ada. Kot nak buat keputusan itu pun susah sangat, memang sah yang pauk - puak PAS ni tak boleh nak diharapkan lansung!!! Nampak sangat la diorang ni sekadar berpolitik demi kepentingan peribadi, bukannya untuk kepentingan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping