Rabu, Julai 30, 2014


Heh!!! Memang dasar manusia MUNAFIK sungguh Si Ahli Parlimen Pondan ni... eh, silap. Ahli Parlimen Pandan ni. Nampak sangat dia ni seorang yang kuat RETORIK.

Bila bercakap, dia je yang nak betul sedangkan dalam masa yang sama orang buat tuntutan terhadap dia, tau pulak dia nak mengelak dan mendiamkan diri.

Semalam, beria - ia dia mendesak agar Presiden PAS memenuhi tuntutan dia untuk menjawab dua perkara yang dibangkitkan sebelum ini mengenai kerusi MB di Selangor.

Pertama, Si Hadi Awang tu dituntut agar tampil mendedahkan bilangan pemimpin PAS yang mahu parti itu keluar dari Pakatan secara terang - terangan.

Kedua, Si Rafizi tu menuntut agar PAS mengambil tindakan terhadap pemimpin yang keluarkan kenyataan mahu keluar dari Pakatan seperti yang disebarkan sebelum ini.

Itu dua tuntutan yang dibuat oleh Si Rafizi tu setelah kiriman SMS menerusi aplikasi Whatsapp milik AJK PAS Pusat tu bocor kepada pihak media kelmarin.

Dek kerana Si Rafizi ni dari jenis manusia yang takut pada bayang - bayang dia sendiri, maka menggelupor la dia buat tuntutan tersebut tanpa berfikir panjang.

Nah!!! Sekarang kita tanya Si Rafizi tu satu soalan je. Kita tuntut supaya dia dapat menjelaskan kepada rakyat mengenai kemelut kepimpinan di Selangor tu.

Dan kita berikan dia pilihan jawapan sekali. Dia hanya perlu jawab soalan dibawah berdasarkan jawapan yang diberikan. Kita nak tengok, dia mampu jawab ke tidak.

Soalannya, Apa sebab PKR beria - ia sangat nak gugurkan Si Khalid Ibrahim tu sebagai Menteri Besar Selangor dan digantikan dengan orang lain?

Jawapannya, A: Sebab Si Khalid Ibrahim tu gagal menjaga kepentingan rakyat dan membiarkan mereka terus dizalimi dibawah pemerintahannya, atau 

B: Pertukaran itu perlu kerana Khalid Ibrahim tu enggan memenuhi kemahuan sesetengah pihak yang mahu keuntungan untuk dirinya sendiri?

Hanya itu sahaja soalan yang perlu dijawab dan diperjelaskan oleh Si Rafizi tu kepada seluruh rakyat diMalaysia ni tanpa perlu berselindung dibelakang agenda "Langkah Kajang".

Hakikatnya, itu juga persoalan yang dibangkitkan oleh Si Nik Aziz serta pendirian yang dibuat oleh Hadi Awang sebelum ini dalam kenyataan menyokong Si Khalid Ibrahim tu.

Mereka berdua berpendapat bahawa Si Khalid Ibrahim tu tidak mengkhianati kepercayaan rakyat dan masih melaksanakan tanggungjawab dia secara amanah.

Jadi, kalau soalan itu pun Si Rafizi tu tak boleh nak jawab, baik tak payah dia nak buat tuntutan terhadap orang lain la!!! Kot ye pun dia nak jadi manusia MUNAFIK, jangan la dia nak heret orang lain dalam kencah Politik yang dia sendiri cipta!!! - seterusnya...
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Adakah spt kata Raja Putera Kay, Khalid tak mau terlibat dalam menerima rasuah RM 50 juta?

    BalasPadam
  2. Masalah si PONDAN ni ialah dia ni pondan sombong bongkak sebab dia lupa, Abang non dia bukan abang non masa bercinta dulu...dia ingat abang non dia masih VVIP, Timbalan PM.
    Dia tak sedar diri yang abang non is a NOBODY now. So, tak payah la nak meroyan 24jam, Pondan oi!

    BalasPadam
  3. Apa yg nak susah2 sangat nak tukar MB Pecat sajalah Khalid tu dari PKR automatik lepas jawatan MB habis citer.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping