Isnin, Julai 14, 2014


Huh!!! Biar betul beb. Dengar katanya, Si Khalid Ibrahim tu bakal beraya sebagai seorang ADUN Biasa dan bukannya sebagai Menteri Besar Selangor.

Sebelum ini, khabar angin menetapkan kedudukan Si Khalid Ibrahim tu akan dibuat keputusan selepas Hari Raya Aidilfitri. Tapi hari ni lain pulak ceritanya.

Dari apa yang dimaklumkan oleh Setiausaha Agung PAS Pusat, kedudukan Si Khalid tu akan dibincangkan dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR sebelum Raya.

Tak mungkin sekiranya diorang dah bermesyuarat tapi masih tidak dapat sebarang ketetapan dan konsensus secara bersama. Kalau dalam bab Hudud boleh pulak.

Cepat pulak diorang boleh buat keputusan untuk tidak melaksanakan Hudud sekiranya menang dalam PRU lepas. Tapi nak tentukan kedudukan Khalid, diorang tak mampu?

Dan pendedahan mengenai perkara tersebut bukan orang lain jugak yang umumkan. Tapi Si Pak Mus tu sendiri yang buat kenyataan. Takkan pulak Pak Mus tu nak menipu?

Makanya, kemungkinan besar ketetapan akan dibuat untuk menyingkirkan Si Khalid tu dari jawatan Menteri Besar Selangor sebelum sempat dia nak beraya tahun ni.

Jika itu yang berlaku, nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Haramjadah tu dalam keadaan yang tak tentu arah sampai tahap nak buat keputusan tu diorang tak mampu. Jadi, tak heran la kalau pentadbiran di Selangor tu pun boleh jadi kucar kacir dibuatnya!!!
PETALING JAYA: Kedudukan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor akan dibincang dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat sebelum Hari Raya Aidilfitri, hujung bulan ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, kemelut berhubung isu itu mungkin akan menjadi antara topik utama mesyuarat itu kelak.

"Majlis Presiden dah lama tak adakan perbincangan dan kalau ada, bukan satu isu saja. Mungkin termasuk (isu kedudukan Menteri Besar)," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini sebentar tadi. 

Turut sama dalam sidang media berkenaan ialah Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.   

Mustafa bagaimanapun berkata, mesyuarat Majlis Setiausaha Agung Pakatan Rakyat tidak membincangkan perkara berkenaan, sebaliknya menyerahkan kepada Majlis Presiden untuk sebarang keputusan. 

"Isu ini isu yang melibatkan pimpinan tertinggi. Kita ada lagi Majlis Presiden yang melihat isu ini. Kita serahkan kepada Majlis Presiden untuk putuskan. Majlis Presiden tentu akan bincang perkara ini," katanya lagi.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Isu sependa putih saiz XXXL tak nak bincang ker..satu milik Ketum (Ketua Umum) PKR dan satu milik S/UA Gong PAS..

    Sial punya maalaun .. aku sumpah ko dalam bulan puasanya ini kerna mengkhianati Islam dan umatnya !!! Celakalah kau di dunia dan di akhirat !!!

    BalasPadam
  2. Bubar kan saja Dun Sel. Itu paling baik ! Harap Khalid lebih bijak....

    BalasPadam
  3. Bagus juga cadangan maee.. Jika Khalid bijak laksana, persembahkan kpd Sultan utk bubarkan DUN bagi pilihanraya Negeri..

    BalasPadam
  4. Siang mlm dok fitnah UMNO mcm2 tapi dalam parti sendiri tk percaya antara satu sama laen, apa punya munafik nya manusia mcm ni...betul tu TSKI patut buabr kan je DUN selangor lps tu kuar je dari parti Parti Khianati Rakyat tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping