Isnin, Julai 14, 2014


Sedutan berita dari TV Singapura yang memberi gambaran seolah-olah Israel menjadi mangsa keganasan Palestine menjadi ‘viral’ di alam maya.  

Walhal, tiada seorang pun penduduk Israel yang kehilangan nyawa sejak serangan dilancarkan ke atas Gaza. Sebaliknya semua kematian hanyalah di pihak Palestine.  

Itu belum lagi dikira rumah-rumah mereka yang dirobohkan. Sebagai sekutu Amerika, Singapura tegar mengambil pendirian berat sebelah. 

Mereka menafikan kekejaman Israel tanpa sedikit rasa bersalah atau malu. Seolah-olah nyawa dan harta benda rakyat Palestine tiada harga langsung. Rata-rata rakyat Malaysia mengutuk pendirian Singapura.

Jika Singapura di bawah pentadbiran PAP lantang menyokong Israel, Malaysia di bawah kerajaan Barisan Nasional pula lantang membela Palestine.

Malah, Malaysia tidak pernah mengiktiraf Negara Israel. Malangnya, tidak semua rakyat Malaysia menyokong pendirian kerajaan ini.  

Ini terbukti apabila Si Ketua Penipu tu sendiri secara terbuka pernah menyatakan sokongan kepada Israel dalam wawancara dengan Wall Street Journal. 

Lebih dari itu, Si Ketua Penipu tu juga merupakan diantara penandatangan Annapolis Summit 2007 yang mengiktiraf kewujudan Negara Israel. 

DAPigs pula langsung tidak mengulas mengenai kekejaman Israel ke atas Gaza pada Ramadhan ini sama ada di dalam laman-laman rasmi parti itu, mahupun laman peribadi pemimpinnya. 

‘Diam’ DAPigs itu tentunya bermakna setuju dengan Israel. Ini tidaklah mengejutkan kerana DAP pada dasarnya merupakan ‘adik’ kepada PAP Singapura.  

Sebagai seorang adik, DAPigs juga turut dilihat berpegang kepada pendirian yang sama dengan abang iaitu menyokong Israel. 

Nampaknya, kedua - dua DAPigs dan PKR mempunyai titik persamaan yang jelas dalam isu Israel - Palestine. Yang tidak jelas di sini hanyalah mengenai pendirian PAS. 

Apa yang kita lihat, apabila Gaza diserang, PAS turut mengutuk Israel. Dan apabila Singapura membela Israel, penyokong PAS mengecam Singapura di laman - laman sosial mereka. 

Namun, apalah ertinya segala kecaman dan kutukan mereka itu terhadap Israel serta Singapura jika dalam masa yang sama diorang tetap bersekongkol dengan DAPigs? 

Bak kata seorang sahabat SH, kalau nasi dah bercampur dengan taik, hukumnya Haram jugak!!! Tapi PAS ni boleh pulak menghalalkannya. Selamba diorang je nak telan nasi tu biar pun ianya dah bercampur dengan taik!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Si KIASU LAND tu, sekutu Yahudi zionis laknattullah, takkan dia nak bela penderitaan raayat pelestin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping