Selasa, Julai 15, 2014


Heh!!! Siapa sangka kelantangan Si Khalid Samad tu bersuara mendapat teguran secara terbuka oleh DYMM Tuanku Sultan Selangor dalam titah ucapan baginda hari ini.

Tuanku Sultan sebelum itu turut menyeru agar umat Islam dapat membendung pihak Ekstremis, Liberalis dan Pluralis dibendung agar akidah umat Islam secara menyeluruh.

Malah Tuanku Sultan juga menyatakan rasa kecewanya terhadap ahli Politik yang dilihat tidak melindungi kesucian Islam dari dipermainkan oleh pihak tertentu.
"Beta merujuk kepada petikan laporan akhbar-akhbar utama tanahair pada 18 Jun 2014, yang mana Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad telah mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menghapuskan kuasa eksekutif MAIS. Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu."
Jelas Tuanku Sultan, Si Khalid Samad tu bukannya anak jati Selangor. Maka dengan itu dia perlu belajar memahami sejarah dan undang - undang yang telah ditetapkan di Negeri itu.

Tindakan Si Khalid Samad tu mempertikaikan kuasa eksekutif MAIS dilihat sebagai satu Sikap Biadap dan menentang kuasa yang ada pada Sultan sebagai Ketua Agama.
"Kenyataan Khalid Samad itu ternyata menunjukkan beliau jahil tentang peranan MAIS yang diwujudkan oleh Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor sebagai penasihat dan membantu Beta dalam menjalankan kuasa Beta sebagai Ketua Agama Islam di Negeri Selangor."
Dan jelas Tuaku Sultan, perkara itu bukan kali pertama dilakukan oleh Si Khalid Samad dalam mempersoalkan tentang kuasa eksekutif dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam.
"Oleh itu Beta menyeru kepada Khalid Samad agar di masa akan datang beliau berwaspada di dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa Beta dan peranan MAIS di dalam menasihati Beta mengenai agama Islam."
Nah!!! Sekarang apa pulak respon yang akan dibuat oleh Si Khalid Samad tu terhadap teguran dan kenyataan yang dibuat oleh Tuanku Sultan ni?

Salah satu alasan yang pasti akan diberikan oleh Si Khalid Samad tu sudah tentu dengan menyalahkan pihak media yang akan didakwa salah lapor mengenai kenyataan dia. 

Hanya itu saja alasan yang biasa digunakan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Diorang mana nak mengaku kesilapan diorang sendiri. Jadi, adalah lebih mudah untuk diorang menunding jari dan menyalahkan orang lain diatas kesalahan yang diorang buat!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. itu bukan kenyataan saya....itu fitnah umno....

    dah bolih agak dah.....

    BalasPadam
  2. khalid KURANG AJAR!

    BalasPadam
  3. Memang SiKhalid ni biadap tidak menghormati undang2 agama dan Sultan sebagai ketua agama Selangor. Tamparkan mulut dia Sultan yg mulia, biar dia tau sikit.

    BalasPadam
  4. Die tu mmg la.. Mulut longkang.. Cube tgk kat dlm dewan parlimen.. Die aje yg byk buat bising.. Melalak n buat kecoh.. Complain mmg pandai.. Itu tak betul, ini tak betul.. Kawasan sendiri tak terjaga. Langsung takde kualiti punye ahli parlimen

    BalasPadam
  5. Benih Samad memang BANGSAT haramjadah!

    BalasPadam
  6. Itulah kalau udah kemaruk sangat berpolitik sampaikan urusan MAIS pun nak di politikkan. Pergi jahanam lah kau si khalid samad, semua benda ingin dipolotikkan, apakah sudah tiada wakil di negeri Selangor sehinggakan memilih wakilrakyat dari Johor untuk membela rakyat? Sehinggakan MAIS dibawah naungan Sultan pun nak di usik demi kepentingan politik yang tak berkesudahan. Wahai rakyat negeri Selangor bangkitlah menentang pengkhianat pengkhianat yang cuba melaga laga sesama bangsa dan agama ini.

    BalasPadam
  7. Kenapa lah orang shah alam begitu bangang undi dia.Zul kan bagus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selain Khalid.....yg lain akan cakap..itu pendirian Khalid, bukan pendirian PAS..PKR...PR.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping