Rabu, Julai 16, 2014


Hah!!! Tau pun dia nak mintak maaf ye. Lain kali tunjuk la lagi Perangai Hodoh tu kepada umum. Kan dah tak pasal - pasal je kena mintak maaf.

Itu yang orang tua - tua kata, kerana mulut badan binasa. Itu pasal la dia siap kena ugut nak dicincang ekoran kritikan yang diberikan secara terbuka.

Lagi pun, Tan Sri P. Ramlee pun dah pernah sebut filem Seniman Bujang Lapok, "Bahasa menunjukkan Bangsa". Bila bahasa kurang ajar, maka bangsa tu pun kurang ajar la jugak.

Kalau dia tak nak orang maki hamun dia secara terang - terangan, jangan la dia buat benda yang bukan - bukan. Sendiri bikin, sendiri tanggung la woi!!!

Tapi, dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Adik kepada Ahli Parlimen Gombak tu seolah - olah dia masih lagi nak menyalahkan orang lain atas kesilapan yang dia dah buat.

Dia masih lagi anggap rakyat Malaysia ni tak boleh ditegur secara terus dan terbuka secara keseluruhannya seolah - olah macam apa yang buat tu betul sangat.

Tak salah kalau nak tegur orang jika apa yang dia nak katakan tu betul sekali pun. Tapi cara nak tegur tu menunjukkan keperibadian seseorang dan itu yang dinilai.

Ini tidak. Nama je jadi selebriti, tapi Perangai Hodoh macam Haramjadah apa kejadahnya. Dah tentu - tentu ianya akan memalukan diri dia sendiri dan buat orang marah pada dia.

Nak pulak bila orang akan kaitkan dia dengan abang dia yang juga merupakan seorang pemimpin dalam sebuah parti Politik di Malaysia ni.

Dah tentu - tentu apa yang dia buat turut memberi respon negatif terhadap abang dia sendiri. Nama je jadi pemimpin, adik sendiri pun dia tak boleh nak ubah.

Macam mana dia nak jadi pemimpin kalau adik dia pun Perangai Hodoh macam Haramjadah? Nampak sangat la dia GAGAL jadi pemimpin.

Takkan la itu pun Si Adik kepada Ahli Parlimen Gombak tu pun tak tau? Rasanya dia tak de la Se-BINGAI itu sampai tak reti bahasa nak bercakap dengan orang lain.

Dia sendiri pun tentu tak suka kalau orang berkurang ajar dengan dia. Jadi, sepatutnya dia tak perlu nak berkurang ajar dengan orang lain. "What you give, you get back" la brader!!! Jadi, jangan la lu nak salahkan orang lain pulak!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. Si pondan sekor ni mmg tak sedar diri dari dulu lagi, cumanya kita pelik juga mcm mana TV boleh bagi peluang untuk dia jadi seleberiti..dahlah muka macam sial, perangai pulak macam celaka, makin tua makin hodoh ... wajar di bagi penampar jer, cakap tak guna

    BalasPadam
  2. Dia blom merasa kaki lg tue!! Percayalh 1 ari nanti akan ada kaki dlm mulut dia kalu dia trus2an buat mulut lubang jamban tue!!

    BalasPadam
  3. Jika dah sedar baguslah Azwan, jika berbicara berhati2lah kalau tak boleh mebgeluarkan percakapan yg manis lebeh baik diam saje.Harap sesiapa yg telah dia guriskan perasaan kamu semua maafkan Azwan, mungkin ini hidayah utk beliau.

    BalasPadam
  4. Dia ingat keluarkan kenyataan yang menghina orang lain macam berlakon je...ingat-ingat lah kehidupan kita di muka bumi ini bukan kekal selama-lamanya.....bila-bila masa je ALLAH yang maha kuasa boleh tarik nyawa umatnya........

    Lagi satu jangan ingat dah pergi buat UMRAH kira dah bagus...........boleh menghina orang lain.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping