Selasa, Julai 22, 2014


Khabar angin yang mengatakan bahawa Si Wan Omega tu bakal menjadi Menteri Besar Selangor selepas Hari Raya Aidilfitri nanti semakin kuat kedengaran pada ketika ini.

Maka dengan rasminya Si Ketua Penipu tu buat pengumuman bahawa Si Wan Omega tu akan menggantikan Si Khalid Ibrahim tu dalam kenyataan medianya semalam.

Soalnya, adakah perkara tersebut dapat menyelesaikan kemelut kepimpinan dalam PKR di Selangor? Adakah mampu Si Wan Omega tu nak selesaikan masalah dalam parti dia?

Jika dilihat pengurusan tadbir parti yang dipimpin oleh Si Wan Omega tu sendiri sebagai Presiden pun tak ke mana jugak perginya. Masih jugak wujud konflik dalaman.

Malah, isu itu menjadi kian memburuk apabila pemilihan parti bermula bulan Mei lalu yang sehingga hari ini masih belum selesai dan masih menunggu keputusan yang rasmi.

Sekiranya Si Wan Omega tu diterima untuk menggantikan Si Khalid Ibrahim tu, adakah puak - puak yang menyokong Khalid akan berdiam diri? Itu persoalan yang perlu dijelaskan.

Itu pun belum kita cerita mengenai pendirian PAS yang dilihat enggan menerima pencalonan Si Wan Omega tu sebagai Menteri Besar sebab dia seorang perempuan.

Sejak pemilihan PKR bermula, banyak isu penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, amalan rasuah dan pergaduhan berlaku dikalangan ahli - ahli PKR tu sendiri.

Namun sebagai seorang Presiden, Si Wan Omega tu dilihat tidak mampu untuk menyelesaikan masalah tersebut sehingga hari ini. Bak kata seorang penganalisis Politik;
“Kita tahu Wan Azizah masuk politik atas dasar perjuangan suaminya, bukan kerana kecenderungan sendiri. Beliau tidak ada pengalaman dalam pentadbiran negeri malah sebagai Presiden PKR juga tenggelam oleh bayangan Anwar,”
Nah!!! Sekarang semua sedia maklum bahawa Si Wan Omega tu hanya dikawal secara 'Remote Control' oleh Si Ketua Penipu tu. Macam mana dia layak nak jadi MB?

Kalau setakat jadi Menteri Besar yang dikawal oleh orang lain, baik tak payah!!! Setakat nak selesaikan kemelut dalam parti sendiri sampai sanggup membelakangkan rakyat, apa gunanya? Buat mengabihkan masa je. Kalau dah dasar MUNAFIK tu, MUNAFIK la jugak!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. tak payah carik dosa la kak wan. kalau tak mampu pikul amanah jd mb, baik tolak ajerlah. nak selesaikan kemelut dalaman pkr? kenapa pulak jadikan selangor bahan eksperimen? selangor bukan kepunyaan pkr sorang, ada pas dan dap. apa jadah pkr nak kontrol sorang2? lagi pula, kak wan adalah presiden, tak perlu jd mb untuk selesaikan kemelut itu. jika kemelut tidak selesai bermakna kak wan memang tidak ada kredibeliti sebagai pemimpin no. 1 pkr, hanya semata-mata proksi suami kak wan. sampai bila kak wan nak jadi kuda tunggangan ketua umum atau KETUM pkr? jika di rumah kak wan sendiri atau di dalam bilik hotel tidak mengapalah, sebab itu tanggung jawab isteri yang orang lain tak boleh campur. tapi jika menjadi keldai kerana KETUM ada masalah perundangan, itu akan mengundang lebih banyak masalah dan perpecahan yang akhirnya akan menjahanamkan negeri selangor. jika kak wan takut dosa, baik kak wan tolak awal-awal sebelum terlambat. oh ya, satu lagi. sungai buluh masih dalam negeri selangor, kak wan boleh akses ke sana dengan mudah untuk ziarah sebab kak wan adun kajang, juga dalam negeri selangor.

    BalasPadam
  2. SH ni seorang macai tegar....

    BalasPadam
  3. Ini la dia kebijaksanaan pemilih memilih parti politik mentadbir negeri , syabas! lepas ni kita tengok pula apa yang akan di janjikan oleh parti kelentong rakyat ini kepada pemilih atau pengundi mesti di sukai punya , janji perti ini memang memikat rakyat , sama ada ada buat atau kelentong itu tak penting yang penting pengundi selangor suka pada apa yang dijanji , lembu dengan orang 2x5 , lepas ini habis la harta selangor .

    BalasPadam
  4. Kalau si Jijah Sepet tu jadi MB maka sah lah rakyat Selangor keseluruhannya telah diliwat kaw-kaw oleh Bang Non Al-Juburi dgn totoi bengkok dia tu....

    BalasPadam
  5. Macam2 kaedah SIAnuar ni gunakan semata2 utk berkuasa.Saya fikirlah dan amati sedalam2nya, beliau ni amat mendendami UMNO DAN BN.Jika pekara ini benar harap awak hentikanlah niat yg tidak baik terhadap agama dan bangsa kamu sendiri.Suatu hari kita akan kembali pada Allah dan akan dipertanggung jawabkan apa yg dilakukan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping