Rabu, Julai 16, 2014


Inilah masalahnya bila terikut sangat Perangai Hodoh Pakatan Haramjadah tu. Benda kecik pun diorang nak jadikan satu isu besar. Bulan puasa pulak tu.

Video ni menjadi viral dalam laman media sosial memaparkan aksi seorang awek mengamuk bila kereta dia dilanggar oleh seorang lelaki Cina dari belakang.

Kejadian berlaku ditempat meletakkan kenderaan depan bangunan UTC Kuantan melibatkan seorang lelaki Cina dengan seorang awek bertudung.


Puas la awek tu mengamuk siap bawak keluar pengunci stereng dan menghempaskannya pada bonet kereta lelaki Cina tu sambil menjerit mintak dibayar RM 2000.

Mak ai!!! Sampai begitu banyak dia mintak dengan Apek tu hanya sebab kereta dia kena langgar? Apa punya Gila la awek ni. Bulan puasa pun tak boleh nak bawak bersabar ke? Agak - agak la kalau nak mengamuk pun!!! Jangan la sampai memalukan diri sendiri!!!
Categories:

6 ulasan:

  1. Buangkanlah sifat 'utul (kasar, keras kepala, panas baran, mudah marah, mudah melenting, pantang mengalah) kerana yg demikian itu satu sifat dr sifat ahli Neraka. Di bulan Ramadhan ni latihkan diri dgn sifat sabar, menahan marah, memaafkan dan berbuat baik yg merupakan sifat org bertaqwa yg dijanjikan Syurga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah menerima taubat. Sekali sekali mungkin terlepas...ada sebab...kereta baru.
      Kalau saya terlanggar awek cina dia maki saya. Mungkin saya bersabar...awek cina tu mungkin dapat pembelaan. Macam awek cina marah polis...dulu. PR...tak ada apa apa komen. Macam setuju je,
      Maklumlah musim himpunan beramai ramai.

      Padam
  2. Tidak hairan perkara macam ini berlaku dan akan berlaku lagi disebabkan berikut;
    1. Najib tidak ada telor untuk memimpin dengan tegas membolehkan sesiapa membuat sesuka hati melanggar undang undang tanpa apa apa tindakan.
    2. Pemimpin pemimpin Pas yang munafik berjaya membodohkan pengikut pengikut mereka sampai mereka tidak lagi berfikiran rasional.
    3. Pemimpin pemimpin PKR telah menunjukkan dan menggalakan pengikut pengikut mereke berbuat sesuka hati tanpa batasan.
    4. Cinabeng DAP dan keling keling yang jilat jubor cinabeng dalam DAP telah membakar api perkauman.

    Jika keadaan tidak berubah, tidak mustahil 13 Mei 1969 berulang lagi.

    BalasPadam
  3. Sayang..silap besar wanita Islam tunjuk contoh buruk depan warga emas bukan Islam itu. Kasihan juga pada uncle Cina tu, jika dia salah sekalipun takperlu lah wanita tu gertak dan mengamuk sakan, ditambah pula dengan guna steering lock. Bulan Ramadhan bulan ujian, sabarlah sedikit, kalau nak marahkan uncle tu pun cukuplah secara sederhana, dia dah mengaku tak sengaja.. Sifat begini seperti dipengaruhi Ammarah Syaitan.

    BalasPadam
  4. Apalah stress macan tu sekali, guna akal yang waras, jangan terlalu emosi. Semua orang akan sayang kereta baru di beli tetapi kalau dah kemalangan nak buat macan mana, bukannya di sengajakan pun. sesiapa yang berfikiran normal tidak inginkan perkara perkara yang buruk berlaku keatas mereka. Justeru itu cari jalan penyelesaian yang baik. Apa nak emosi perkara dah terjadi bukannya boleh di rewind semula.

    BalasPadam
  5. Simpati pula lihat uncle tu, kasar sgt sikap tu manalah kesopanan sebagai seorang wanita Islam, jika dia bersalah cakaplah baik2 kan cantik bahasa tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping