Selasa, Julai 15, 2014


Heh!!! Lain macam pulak bila kita baca kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi ni mengenai isu kiriman SMS yang didakwa melibatkan diri dia sebelum ini.

Hari tu kecoh juga dikalangan warga media apabila mereka menerima kiriman SMS melalui aplikasi Whatsapp berkaitan dengan jawatan MB Selangor tu.

Mesej yang menyatakan bahawa Si Khalid Ibrahim tu bakal menyerahkan surat perletakkan jawatan kepada DYMM Tuanku Sultan menjadi gempar dikalangan warga media.

Ekoran dari kejadian itu, sebuah kumpulan NGO yang menyokong Si Khalid Ibrahim tu tampil mendedahkan dalang yang terlibat dalam penyebaran mesej tersebut.

Dan tidak mengejutkan kita apabila nama Si Rafizi ni jugak turut dikaitkan oleh NGO tersebut sebagai dalang penyebaran mesej palsu tu memandangkan dia Pengarah Strategi.

Malah, Si Rafizi tu jugak merupakan dalang disebalik gerakan menggugurkan Khalid apabila dia menjadi 'Kepala Alam' dalam merencana agenda "Langkah Kajang".

Jadi, tak heran kalau nama dia juga turut terpalit. TAPI, ap yang menghairankan kita ialah apabila Si Rafizi tu buat tak tau je dengan dakwaan yang dibuat oleh NGO tersebut.

Sebaliknya, Si Rafizi tu kata, perkara tersebut merupakan "Permainan Biasa" yang digunakan oleh lawan Politik yang didakwa dibelakangi oleh UMNO.
"Ini adalah jalan biasa yang digunakan lawan politik kami, maknanya kalau ada apa-apa isu mereka akan gunakan individu yang tidak dikenali untuk buat laporan polis. 
Jadi tidak perlulah saya layan kerana itu adalah permainan biasa lawan politik kami," katanya sidang media di ibu pejabat PKR, di sini, hari ini.
Huh! Macam dah boleh agak dah alasan yang dia akan berikan. Mesti dia akan tuduh UMNO jugak yang jadi dalang disebalik pendedahan NGO tersebut.

Walhal, dia sendiri pun tak pasti sama ada orang yang buat laporan Polis dan mendedahkan perkara tersebut sama ada ahli UMNO atau pun ahli PKR sendiri.

Apa yang jelas, Si Rafizi tu pun tak mempunyai sebarang bukti untuk mengaitkan orang lain dalam isu tersebut. Dia setakat main sebut ikut suka hati dia je.

Kalau betul orang yang buat pendedahan dan laporan Polis tu orang UMNO, kenapa dia enggan mengambil tindakan dan memfailkan saman terhadap mereka? Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pondan, pondan...bila la kau nak taubat? Tengok macam Saiful tu...dah jadi ayah, dah berkeluarga dan meneruskan hidupnya dengan cara yang baik dan ke jalan yang mulia. Takde pun nak menyusahkan rakyat atau mengkhianati bangsa sendiri.

    Tapi masih ada "bekas2 mangsa AL JUBURI" yang walaupun kononnya dah berkeluarga, tetapi masih buat taik dan hanya menggunakan pertalian juboq saling menjuboq untuk menjawat kedudukan di dalam parti....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping