Sabtu, Ogos 02, 2014


Huh!!! Nampak sangat perangai Si Guan Eng ni memang cukup RETORIK. Cakap orang je pandai, tapi hakikatnya diri sendiri pun tak berapa betul.

Jika selama ini, puak - puak DAPigs tu sering menuduh UMNO melakukan kenyataan yang dianggap 'Seksis' terhadap kaum wanita secara terbuka.

Paling terkini ialah mengenai komen yang dibuat oleh Peguam UMNO berkaitan dengan pencalonan Si Wan Azizah tu sebagai Menteri Besar Selangor.

Bukan main lagi puak - puak DAPigs menyerang peguam UMNO tu dengan tuduhan kononnya dia mengeluarkan kenyataan 'Seksis' terhadap kaum wanita.

Nah!!! Sekarang, bagaimana pulak dengan kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng ni berkaitan dengan isu yang hampir serupa? Berani tak diorang tuduh kata ianya Seksis?

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Setiausaha Agung DAPigs ni dengan lantang mendesak agar puak - puak Pakatan Haramjadah tu buat ketetapan.

Si Guan Eng ni mahu semua parti Politik agar tampil dan menjelaskan pendirian masing - masing tentang kelayakan wanita dilantik sebagai Menteri Besar.

Kata dia, perkara itu perlu diberikan tumpuan sebelum fokus utama mengenai pertukaran Menteri Besar Selangor tu dibincangkan secara umum.
"Janganlah kita hilang tumpuan dengan cadangan menukar menteri besar. Isu utama yang perlu diselesaikan, seperti yang dikatakan (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim, adalah tentangan terhadap wanita dilantik untuk jawatan tersebut.


"Ia amat penting bagi semua parti politik menjelaskan halangan jantina ini... jika tidak, kami akan menjadikannya seolah-olah (Presiden PKR Datuk Seri Dr) Wan Azizah Wan Ismail tersingkir daripada kelayakan hanya kerana beliau seorang wanita," katanya pada sidang media di pejabat di Komtar hari ini.
Heh! Nampak sangat apa yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni sebuah perangkap untuk membuatkan orang lain terjerat dalam Politik Kotor mereka.

Kemungkinan, Si Guan Eng ni nak tengok siapa yang akan menentang perlantikan seorang wanita sebagai Menteri Besar supaya dapat dijadikan bahan Politik mereka kelak.

Dalam erti kata lainnya, kenyataan Si Guan Eng ni dilihat menghina kaum wanita dan cuba untuk mempergunakan mereka demi memenuhi kepentingan Politik parti dia sendiri.

Bila ada pihak yang menentang cadangan tersebut, maka mudah la dia nak tuduh parti tu mengamalkan dasar 'Seksis' terhadap kaum wanita. Mungkin itu tujuan Si Guan Eng tu sebenarnya. Dia ingat, rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam dia gamaknya!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Apa salahnya wanita jadi MB Selangor. Sekarang ni PM kita pun seorang wanita, Najib hanya jurucakap bagi PM Rosmah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana awak tahu? Puan Seri Rosmah bersikap begitu, usahlah munuduh beliau tampa bukti fitnah namanya tu.Beliau isteri ketua negara hormatlah sikit.

      Padam
    2. Hello bro...apasal cerita hal bini orang...awak suka tak orang cerita hal bini awak. Lagipun tuduhan awaktu sebenarnya awak main cakap apa awak dengar orang cakap. Jangan jadi bodoh tanggung dosa kering.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping