Rabu, Ogos 27, 2014


Heh! Pelik pulak bila kita baca kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad ni. Nampak macam dia nak bagi amaran kepada diri dia sendiri je.

Atau mungkin masa dia buat kenyataan tu dilakukan dalam keadaan tak sedar diri kot. Maklum la. Sejak berkawan dengan PKR ni, memang lain macam sikit perangai dia.

Mungkin dia terlebih KETUM. Tu pasal la dia buat kenyataan yang dilihat seolah - olah memberi amaran kepada diri dia sendiri. Tapi dia perli orang lain.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu, dia menegaskan agar mana - mana ahli PAS yang tak sokong Pakatan keluar dari parti tersebut.

Kata Si Khalid Samad tu, konsep Tahaluf Siyasi dalam Pakatan Haramjadah tu adalah keputusan yang telah dibuat dalam muktamar PAS sebelum ini.

Dan bagi mereka yang tidak mahu mematuhinya, boleh keluar dari PAS dan menyertai parti lain supaya tidak menimbulkan masalah dalam parti tersebut.
“Tahalluf siyasi (kerjasama politik) adalah keputusan muktamar PAS. Saya gesa mereka yang tidak mahu melaksanakannya agar masuk Umno atau BN atau bergerak sendiri. Tinggalkan PAS dan buatlah apa yang anda mahu,” katanya.
Kiranya, bagi Si Khalid Samad tu, tindakan orang yang menentang Tahaluf Siyasi dengan Pakatan tu seolah - olah membelakangi pendirian yang telah dibuat oleh PAS.

Jika itu yang dimaksudkan oleh Si Khalid Samad tu, maka dia juga perlu ambik tindakan yang sama dan keluar dari PAS kerana telah membelakangkan parti.

Bukan ke sebelum ini dia dah banyak kali membelakangi pendirian serta dasar perjuangan PAS itu sendiri? Adakah dia lupa dengan perkara tersebut?

Selama ini, PAS sering memperjuangkan dasar Islam. Tapi IRONIKnya di Selangor, Si Khalid Samad ni yang dilihat sering menentang dasar tersebut.

Bukan ke dia jugak yang menentang cadangan Hassan Ali untuk mengharamkan penjualan arak dikawasan penduduk yang majoritinya terdiri dari kalangan Melayu Islam?

Bukan ke dia jugak yang menyokong puak - puak DAPigs membantah larang supaya pekerja muslim bekerja di premis - premis yang menjual arak sekitar Negeri Selangor?

Walhal kedua - dua perkara tersebut merupakan diantara dasar yang selama ini diperjuangkan oleh PAS. Tapi sebaliknya Si Khalid Samad tu jugak yang membelakanginya.

Jadi, yang sepatutnya didesak agar meninggalkan PAS bukan orang lain. Sebaliknya dia sendiri yang patut keluar dari parti tu. Kalau dia sayang sangat pada Tahaluf Siyasi dengan PKR tu, masuk la parti tu. Buat apa dia buat semak dalam PAS!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Adik beradik salman rushdi .. pileh antara dua ..PKR @ DAP ..
    JIKA ..PKR DIPILEH .. LIBERAL ..AMALANNYA
    JIKA ... DAP DI PILEH .. ISLAM DI TENTANGNYA ..

    BalasPadam
  2. Haaarrrkk......ppptttuuuuiiihhh!!!

    BalasPadam
  3. Khalid samad hendak membersihkan pakatan rakyat dari parasi parasit najis.susahla pak lebai ada dalam pakatan kacau daun belahlah.

    BalasPadam
  4. ibarat najis mahu mencuci tahi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping