Isnin, September 15, 2014

Kalau nak jadikan Melayu BARUA diorang, boleh pulak???
#PRKPengkalanKubor - Itu persoalan yang dibangkitkan apabila membaca alasan yang diberikan oleh PAS mengenai "Kehilangan" pemimpin DAPigs baru - baru ini.

Dihari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil DUN Pengkalan Kubor sabtu lalu, tidak ada seorang pun pemimpin DAPigs hadir bagi menyatakan sokongan mereka.

Alasan yang diberikan oleh PAS pada ketika itu ialah kerana kekurangan pengundi bukan Melayu membuatkan pemimpin parti itu tidak hadir.

Tapi, takkan la wakil pun diorang tak boleh hantar sebagai tanda solidariti mereka dalam Pakatan? Takkan di Kelantan tak de lansung wakil dari kalangan DAPigs?

IRONIKnya, sebelum ini DAPigs jugak yang cukup kuat sangat menyalak bila PAS Kelantan nak melaksanakan Hukum Hudud di Negeri tersebut.

Bantahan yang dibuat oleh kepimpinan DAPigs Pusat, terutama yang keluar dari mulut Guan Eng dan Kit Siang cukup lantang mengutuk rancangan PAS Kelantan.

Kenyataan ancaman dan kritikan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs terhadap perancangan PAS itu dibuat seolah - olah mereka ada pengaruh besar di Kelantan.

Tapi itu yang buat kita pelik. Kenapa pada hari penamaan calon DUN Pengkalan Kubor, tak de seorang pun wakil DAPigs yang berani turut serta dan turun padang?

Mengenai alasan yang diberikan oleh PAS mengenai ketiadaan pemimpin DAPigs dalam perarakan itu merupakan satu alasan yang RETORIK semata - mata.

Adakah hanya kerana tidak ramai pengundi bukan Melayu membenarkan DAPigs untuk tidak hadir dan dianggap cukup untuk mengaburi mata rakyat?

Bodoh sangat la kalau sesiapa yang percaya dengan alasan tu kerana ianya hanya dilihat sebagai satu alasan yang dangkal dan sekadar nak memperlekehkan rakyat. 

Kalau setakat bagi alasan macam tu, nak tipu Pencacai Pakatan boleh la. Kesimpulannya, DAPigs sendiri sedar bahawa diorang dah terlepas cakap sebelum ini. Sekarang, mula la diorang takut dengan bayang - bayang diorang sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping