Isnin, September 08, 2014

Heh! Bila makin ramai orang bercerita pasal isu Akta Hasutan ni, mula la gatak tangan nak bagi komen. Harap - harap jangan ada yang saman blog ni sudah la.

Semalam blog ni dah siarkan satu artikel yang bercerita pasal Akta Hasutan tu. Ianya seolah - olah sengaja nak menghalalkan orang tabur fitnah secara terbuka. (Klik Sini)

Jika diperhatikan sebelum ini, tindakan yang diambil terhadap pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah tu semuanya kerana mereka buat cerita yang bukan - bukan.

Diantaranya mempertikaikan kuasa Eksekutif MAIS, isu pencerobohan Lahad Datu, dan sebagainya. Semua kenyataan tersebut dibuat tanpa berlandaskan kepada fakta dan bukti.

Dalam erti kata lainnya, mereka hanya buat kenyataan tersebut atas dasar fitnah jahat untuk menghasut rakyat secara tersembunyi. Itu tujuan diorang.

Tapi, sekiranya Akta Hasutan 1948 tu dimansuhkan, kita boleh jangka perkara yang lebih buruk dari itu akan dilakukan oleh mereka yang tak bertanggungjawab ni.

Maka timbul la persoalan sama ada pihak Kerajaan nak membenarkan perkara tersebut berlaku atau menghalang ianya dari bertambah buruk?

Kalau baca kenyataan media seorang Pak Menteri yang dulunya penyokong tegar kepada Si Ketua Penipu tu sewaktu dalam Pemuda dulu memang kelakar.

Dia kata, elemen yang terkandung dalam Akta Hasutan tu akan diadaptasikan didalam Akta baru yang bakal digubal tak lama lagi. Kan kelakar bunyinya tu?

Kiranya Pak Menteri tu nak menyatakan bahawa Kerajaan BN hari ni dah terbalikkan peribahasa orang dulu - dulu. Sepatutnya kita sediakan payung sebelum hujan. 

Tapi kalau ikut cakap Pak Menteri tu, bila dah basah kuyup baru kita cari payung. Orang lain sediakan dulu draf Akta baru tu, kemudian baru umum nak hapuskan Akta itu ini. Bukannya bila dah nak masuk longkang baru nak buat draf!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Hanya mereka yg takut kpd Akta Hasutan 1948 nak akta tersebut dihapuskan.Sesetengah pula mendakwa akta tersebut dah kuno dan dah tak releven.Kononnya akta tersebut hanya baik setakat menentang komunis pd zamannya.

    Apapun kita masih memerlukan suatu akta yg boleh menyekat dan membendung perbuatan/kelakuan menghasut yg boleh memperorakkan keselamatan negara.Kalau Akta Hasutan 1948 masih mampu dijadikan medium utk membendung gejala negatif spt hasutan agama/ras kenapa tidak kekalkan saja.Kalau tak pun sekurang2 isi/substance akta tersebut dikekalkan jika ada akta baharu.DAN jgn dinamakan akta baharu sbg AKta Harmoni! Hasut dan harmoni spt langit dan bumi.

    kita sibuk nak hapuskan akta menentang hasutan spt ISA (Internal Security Act) tetapi di AS peraturan2 keselamatan kian ketat dan seolah2 lebih kuno tetapi siapa berani menentangnya?

    yg takut kena tangkap kerana menghasut jgn menghasutlah.Zip your bloody mouths.

    BalasPadam
  2. lambat sangat bertindak dah jadi barah baru nak cari ubat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping