Ahad, September 07, 2014

Heh! Ini satu lagi Realiti yang memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Semua tindakan yang diorang sejak kebelakangan ni RETORIK belaka.

Pada ketika ini, diorang sibuk nak berkempen untuk menentang akta Hasutan hanya semata - mata sebab ada dikalangan diorang dikenakan tindakan.

Apa yang herannya, tindakan yang diambil tu bukannya salah orang lain. Sebaliknya salah diorang sendiri sebab tak pandai nak guna otak sebelum bercakap.

Tapi, dek kerana diorang ni jenis manusia yang tak dapat terima Kebenaran, maka sebab itulah diorang cuba nak salahkan orang lain diatas kesilapan yang diorang buat.

Sebagai contoh, kes Si Khalid Samad tu. Dia dihadapkan ke mahkamah atas Akta Hasutan kerana cuba menghasut rakyat mempertikaikan kuasa eksekutif MAIS.

Walhal dia sendiri dah tau yang kenyataan dia tu akan mencetuskan kontroversi dan menaikkan kemarahan dikalangan rakyat. Tapi, kenapa dia buat jugak?

Nampak sangat la dia yang sengaja nak cari penyakit. Jadi, tak payah la dia nak meroyan tak tentu arah dan menyalahkan orang lain atas kesilapan diri dia sendiri.

Yang peliknya, diorang sibuk pertikaikan tindakan yang dikenakan ke atas mereka oleh pihak Kerajaan. Diorang buat dakwaan Kerajaan menghalang Hak Kebebasan Bersuara.

IRONIKnya, bila ada dikalangan mereka sendiri yang ambik tindakan terhadap orang lain, kenapa pulak diorang tak nak beria - ia bersuara? Kenapa diorang diamkan saja?

Sebagai contoh, kes saman fitnah yang difailkan oleh Bekas calon PKR terhadap Hadi Awang tu. Kenapa dalam kes tu tak de orang yang pertahankan Hadi Awang?

Walhal, apa yang Hadi Awang tu cakap adalah Hak Kebebasan dia untuk Bersuara. Jadi, kenapa pulak ahli PKR tu nak marah dan ambik tindakan tersebut?

Hakikatnya, bantahan puak - puak Pakatan Haramjadah tu terhadap Akta Hasutan adalah salah satu cara untuk menghalalkan Fitnah dikalangan rakyat Malaysia.

Hanya bila Akta tu terhapus sahaja membolehkan mereka menabur fitnah terhadap pihak Kerajaan secara terang - terangan dan menggerakkan agenda subversif diorang.

Tapi malangnya, ada jugak dikalangan pemimpin UMNO sendiri yang tak nampak perkara tersebut. Jadi, kalau lepas ni diorang pulak yang kena fitnah, jangan salahkan orang lain. Sebaliknya semua ni salah diorang sendiri!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Nak buat macamana bila ada PM Mat Durian Singapore yang bodoh tahap bangang. Siang malam dok mimpi basah nak undi china doll aje.Sebab tu habis semua Akta dimansuhkannya.

    BalasPadam
  2. Bangang juga ko ni.

    BalasPadam
  3. Cai2 nuar walau pun tau nua kaki jubo tetap pertahankan hingga ketitisan air mani terakhir.engkau pulah najib baru hapuskan isa je dah merapu sakan maki najib.ko ni layak jadi penjilat telur nua je.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping