Ahad, September 21, 2014

Heh! Apa yang tak kena dengan ucapan yang disampaikan oleh Si Husam Musa ni? Nampak macam 'canggung' sangat. Mungkin sebab ucapan tu dibuat tanpa dia sedar diri kot.

Dalam ucapan penggulungan Si Husam Musa tu semalam, dia menyatakan kebimbangan bahawa PAS akan menghadapi kesukaran untuk berdakwah.

Perkara itu dikhuatiri akan berlaku sekiranya kemelut kepimpinan dan krisis kedudukan Menteri Besar Selangor tidak dapat diselesaikan dengan cara baik.
"Apa jadi kalau kemelut tidak berkesudahan dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor terbubar? Adakah PAS pada masa itu boleh menanggung beban? Adakah kita mampu mengekalkan 15 kerusi, menambah atau kerusi akan berkurangan.
"Sekarang ini, sembilan kerusi kita menang dengan tipis, kita bimbang takut-takut hilang kerusi itu. Kalau kita kehilangan kerajaan Selangor, maka kita akan kehilangan dakwah dan bukannya pangkat," katanya ketika menggulung perbahasan ucapan dasar presiden pada Muktamar Tahunan PAS ke-60 di Parit Raja pada Sabtu.
Hah! Nampak tak canggungnya ucapan yang disampaikan oleh Si Husam Musa tu? Apa yang jelas, ucapan Si Husam tu hanya boleh dianggap RETORIK.

Sejak bila pulak PAS menggunakan peluang menguasai Selangor untuk berdakwah? Sejak awal pemerintahan Pakatan di Selangor pun PAS tak pernah buat semua tu.

Adakah Si Husam tu lupa apa yang telah dilakukan oleh kepimpinan PAS Pusat terhadap Mantan Pesuruhjaya Negeri yang dipecat sebelum ini? 

Adakah Husam lupa tentang nasib yang telah menimpa Datuk Dr. Hassan Ali yang dipecat kerana nak menegakkan Islam di Selangor hanya kerana nak menyedapkan hati DAPigs?

Sedangkan pada ketika itu, Hassan Ali cuba nak berdakwah kepada orang Islam dan melarang mereka terlibat dengan arak, pun dapat bantahan dari kepimpinan PAS Pusat.

Jadi, dakwah menda kejadahnya yang dimaksudkan oleh Si Husam Musa tu selama diorang memerintah bersama puak - puak Pakatan Haramjadah tu di Selangor? Kalau setakat berdakwah membenci sesama Islam tu, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Nak berdakwah di Selangor? Semenjak pakatan memerintah Selangor selama 2 penggal, kedai2 arak, pusat2 "urut", pelacuran, ajaran2 sesat, rasuah dll semakin bertambah adalah. Dosa pemimpin2 PAS jauh lebih besar dan lebih berat dari dosa2 ahli2 dan pemimpin2 BUKAN PAS! Malah, lebih ramai pemimpin PAS berperangai seolah2 mereka tu dah KAFIR!!! Husam, khalid Gereja dan mat Syabu sebagai contoh!

    BalasPadam
  2. kena TIPU KE PAS SOKMO21 September 2014 pada 2:35 PTG

    Huse .. Huse ..Huse .. Gapo mu kato .. DAKWAH .. BELAWAK KOHONG ..
    LO NI .. PUOK2 MU KENA DAKWAH KE .. KIT SIANG n KELUARGA ..
    PAS SUDOH JADI HARU BIRU .. PUNOH RANOH DOH ..
    TAK DOK DOH .. UGAMA DOK DEPAN ..
    hok ADA BOLIH BELAKO .. TAK KIRA HALAL n HARAM .. DOK KEJAR KUASA ..
    NAFSU .. TAK PERNAH RASO CUKUP ..
    KO GUANO HUSE MUSA ..
    INGAT .. ALLAH AKAN BALAS BALIK APA YANG KITA BUAT ..

    BalasPadam
  3. Cepat2 la berkubur PR....menyusahkan org

    BalasPadam
  4. Nak dakwah...?!!....Karpal sampai mati PAS takleh nak dakwah....Lim Guan Eng dpt title Amirulmukmineeen dan Syiah diagung2kan. Undi PAS masuk syurga....undi UMNO masuk neraka... Kalimah Allah sama dgn Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan Roh Kudus dan LGBT adalah hak asasi manusia. Samada PAS sudah gilo atau sesat. PAS= Parti Ajaran Sesat!!!

    BalasPadam
  5. Dakwah apa kepada non muslim ni. Pecat Hasan Ali dan tak protes dgn pemecatan Tan Sri Khalid tanpa bicara adakah dakwah islamiah ke tu? Bagi contoh tak baik ada le !! Non Muslim tengok ketidakadilan dlm Islam ada le kerana PAS ni nampak macam Islamic. Backstabbing Islam ada le. Husam nak cuba saiko pengikut yang tak boleh berfikir!!

    BalasPadam
  6. PAS hanya perosak Islam ada la.

    BalasPadam
  7. Berkat n akibat doakan orang lain KO, kena ke batang hidung demo sendiri. Mahathir sehat walafiat, nik ajiz bertongkat, Had /Harun Din keluar masuk wad (Hpital yg diushakan oleh BN). Sekarang PR haru biru, tonggang lanhgang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping