Sabtu, September 27, 2014

Haduyai!!! Apa la malang sungguh nasib yang menimpa puak - puak Parti Angguk Saja ni ye. Lepas satu persatu musibah menimpa diri mereka tak sudah - sudah.

Sebelum ini, mereka telah dikhianti dan dibelakangi dalam membuat keputusan untuk menggerakkan agenda Langkah Kajang seprti yang diputuskan oleh PKR.

Kemudian mereka pulak dipinggirkan dari sebarang perbincangan mengenai kedudukan Si Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor sehingga menjadi kucar kacir.

Baru - baru ni pulak diorang telah dihina dan dilabelkan sebagai Pengkhianat oleh rakan sekutu mereka dalam Pakatan  kerana menentang pencalonan Wan Azizah.

Mungkin disebabkan Pengkhianatan itu yang membuatkan DAPigs Pulau Pinang yang diketuai oleh Si Lim Guan Eng, bertindak balas terhadap Bendahari PAS Negeri.

Penggantungan tugas sebagai Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang itu dianggap sebagai satu lagi bentuk penghinaan yang jelas ditujukan kepada PAS oleh puak - puak DAPigs.

Dan tindakan itu telah dikecam oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang melalui satu kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pemudanya sebelum ini.

Dia juga turut menyifatkan tindakan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs pimpinan Setiausaha Agung DAPigs tu tidak mencerminkan sifat demokratik, berat sebelah dan tergesa - gesa.

Hakikatnya, Si Lim Guan Eng tu bukannya peduli sangat dengan apa yang PAS nak kata. Dia sendiri pun tau yang PAs sudah tentu takkan puas hati dengan tindakan tersebut.

Tapi sebaliknya, tindakan tersebut dilakukan ialah untuk menambah lagi penghinaan yang bakal dilakukan terhadap PAS dimasa akan datang. Dia hanya mahu memalukan PAS.

Kemungkinan besar dia ingin memberikan gambaran bahawa PAS tetap berada dibawah tapak kaki dia dan mudah untuk dipijak - pijak pada bila - bila masa.

Dia nak tunjuk yang DAPigs tetap ada kuasa lebih dan PAS perlu merayu kepada mereka untuk mengekalkan jawatan yang disandang pada ketika itu.

Dengan cara itu, mudah untuk dia mengawal dan menjadikan PAS sebagai Hamba Abdi dia seumur hidup. Hanya dengan cara itu jugak dia dapat memberi pengajaran kepada PAS.

Cuma hakikat itu tidak disedari oleh puak - puak Parti Angguk Saja kerana mereka sendiri pun sudah dibutakan dengan kuasa. Tapi, apa boleh buat. Kalau dah perangai jenis tak tau malu macam Si Kim Kardashian tu, cakap apa pun tak guna!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Lepas gantung dikuburkan. Kemudiaan di hidupkankembali cina jadi melayu kelantan, melayujadi cina,india jadi orang purih...semut jadi kucing pulak, saya jadi ultraman.

    BalasPadam
  2. meh kita gelakkan mereka beramai2.............kah kah kah

    BalasPadam
  3. Sebabnya pemimpin-pemimpin PAS telah didoakan kerat lidah dan buta mata !!

    BalasPadam
  4. Terbaeeklah....DAP. Itu macam baru demokrasi...itu macam baru ada kebebasan bersuara. Mesti mau cakap baik-baik ma..sama DAP.

    BalasPadam
  5. PAS MANA ADA TELOAQ

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping