Isnin, September 29, 2014

Huh! Sungguh tak disangka. Berani jugak Si Takiyuddin ni tampil dan menyanggah ramalan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu sebelum ni ye? Dia tak takut ke kalau DAPigs marah?

Tapi percaya la. Si Takiyuddin ni setakat berani luahkan kenyataan tu dibelakang puak - puak DAPigs tu saja. Bila depan diorang, pijak debu pun tak naik beb. Wala' punya pasal.

Jika sebelum ini, Si Apek Kit Siang tu dakwa yang PAS akan kecundang dan kehilangan Negeri Kelantan kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Kenyataan Si Apek Kit Siang tu dibuat berikutan keputusan buruk yang dicapai oleh PAS dalam Pilihan Raya Kecil DUN Pengkalan Kubor baru - baru ni.

Namun kenyataan tersebut dibidas oleh Takiyuddin dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam sambil menyelar ramalan yang dibuat oleh Si Punah-Sihat DAPIgs tu secara lansung.

Tapi, kalau difikirkan dari satu sudut, kenapa pulak Si Apek Kit Siang tu takut PAS tewas di Negeri tersebut sedangkan DAPigs tak de sorang wakil pun di Negeri tersebut? Kan pelik tu?

Jika dilihat dari satu sudut, niat Si Apek Kit Siang tu sebenarnya bukan hanya sekadar nak buat gempak dan cuba nak memburukkan PAS. Tapi dia ada agenda lain.

Hakikatnya, semua orang tau yang DAPigs cuba nak menggagalkan agenda PAS dan UMNO untuk meluluskan perlaksanaan Hukum Hudud di Negeri Kelantan tu.

Perkara itu mendapat tentangan dan juga bantahan keras dari puak - puak DAPigs yang memang secara terang - terangan memusuhi Islam selama hari ini.

Maka, agenda sebenar yang cuba dilakukan oleh Si Apek Kit Siang tu adalah untuk merosakkan hubungan diantara BN dan juga PAS serta menghalang perlaksanaan Hukum Hudud tu dilaksanakan.

Hanya itu sahaja tujuan Si Apek Kit Siang tu sebenarnya. Dia buat gempak dan cuba menakut - nakutkan ahli serta penyokong PAS di Kelantan untuk menggagalkan perlaksanaan Hudud. Bukannya dia takut PAS tumbang di Kelantan!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Parti Gerakan hilang penguasaan politik di Pulau Pinang setelah kalah teruk dengan DAP, tapi kerajaan BN tidak berprasangka buruk malah masih setia bersama parti Gerakan. Satu lagi wayang politik Lim Kit Siang cuba memperbodohkan orang PAS di Kelantan.

    Kelantan majoriti penduduknya adalah melayu dan beragama Islam.
    Perasaan orang melayu sudah semakin sedar akan mainan politik kaum cina dewasa ini. UMNO menang di Kelantan tetapi PAS tidak akan terkubur .

    Orang melayu nampak peranan DSAI sebagai alat parti DAP dalam kempen politik bila bersama PKR dan PAS.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping