Isnin, September 29, 2014

Heh! Kalau kita baca alasan dan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mat Syabun tu. Kita boleh ukur sejauh mana kebijaksanaan dia yang sebenarnya iaitu KOSONG.

Maka memang tak salah la sekiranya budak sekolah tadika pun boleh dianggap jauh lebih bijak dari Si Mat Syabun tu. Malah Mahfus Bean pun kalah dengan dia.

Tapi malangnya, ada dikalangan ahli PAS yang masih anggap Si Mat Syabun tu sebagai seorang yang bijak. Ya, mungkin dia memang seorang yang bijak. Tapi bijak menipu.

Kalau orang biasa baca alasan yang dia bagi mengenai pemecatan Bendahari PAS Pulau Pinang tu sebagai Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang pun kita dah boleh agak dah.

Memang nampak sangat la Si Mat Syabun tu seorang yang BODOH bila dia kata Si Bendahari tu bukan "Dipecat" tetapi sekadar "Dikeluarkan dari sebarang jawatan".

Kiranya pemahaman Si Mat Syabun tu diantara dua perkara tu jauh berbeza gamaknya. Walhal ianya adalah perkara yang mempunyai maksud yang sama. Tak de perbezaan pun.

Ianya sama la jugak dengan perkataan "BODOH" dan "Kurang Cerdik". Takkan la benda itu pun Si Mat Syabun tu tak faham kot? Adakah dia terlalu BODOH?

Dan tambah memalukan dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Syabun tu semalam ialah apabila dia cuba nak menggambarkan diri dia sebagai seorang Penyelamat.

Dia cuba nak tunjukkan kepada orang luar bahawa dia yang telah menyelamatkan Si Bendahari tu dari dipecat dan hanya setakat dikeluarkan dari jawatannya.
"Iszuree sepatutnya dipecat, tetapi, saya berunding supaya ada kaedah lain agar dia tidak dipecat," jelas Mohamad dalam Mesyuarat Perhubungan PAS Negeri di Pongsu Seribu, petang semalam.
Cuba Si Mat Syabun tu jelaskan, apa yang dia maksudkan dengan "kaedah lain supaya dia tidak dipecat" tu sebenarnya? Apa penyelesaian yang telah dibuat?

Hakikatnya, Si Bendahari PAS Pulau Pinang tu memang terang - terangan telah dianiaya oleh Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng tu. Jadi, tak payah la Si Mat Syabun tu nak memalukan diri dan menipu orang lain pulak. Rakyat Malaysia ni bukannya bodoh sangat macam dia!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Mat Sabun zahir aja PAS tapi sebenarnya berjiwa DAP inilah yang priseden dia kata barua tu tapi bagi orang Kedah kata Dage.

    BalasPadam
  2. Mungkin dah sampai masanya Mat Syabun 'dikeluarkan dari sebarang jawatan' dalam PAS.., tetapi JANGAN PECAT dia dari menjadi Timbalan Presiden PAS...

    Hummm... Bole ker..??

    BalasPadam
  3. Siapa, si bad doposen tu ke

    BalasPadam
  4. Mereka ini suka makan sup ular.
    Sebab itu lidah mereka boleh berputar belit macam ular.
    Biarkanlah mereka terus berkelakuan sedemikian. Rakyat semakin faham kini siapa mereka dan apa kebolehan dan kemampuan mereka.
    Berapa lama mereka nak perbodohkan rakyat.
    Kini musim menurunnya sokongan rakyat terhadap mereka dah sampai.
    Biarkan.... biarkan.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping