Rabu, Oktober 01, 2014

Inilah masalahnya bila mereka hanya sekadar pandai bercakap je soal ketelusan. Tapi dalam bab mengamalkan ketelusan tu ternyata diorang tak berjaya.

Disebabkan keGAGALan diorang menjadikan apa yang dikata itu sebagai satu tindakan yang dijalankan secara terbuka, maka timbul la pelbagai spekulasi.

Biarpun sebelum ini ada pihak yang kata, tindakan Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng tu pecat Bendahari PAS Negeri adalah untuk balas dendam terhadap PAS.

Tapi dalam masa yang sama, ada jugak yang kata, pemcatan itu dibuat untuk memberi ruang kepada anak buah Si Mat Syabun tu diangkat menggantikan Si Bendahari tu.

Maka sebab itulah Si Mat Syabun tu sendiri pun menyokong tindakan kejam dan zalim yang dilakukan oleh Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng tu secara terbuka.

Jika tidak, kenapa pulak dia nak keluarkan kenyataan menyokong tindakan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs tu sedangkan dalam masa yang sama, PAS Negeri pun marah pada DAPigs?
"Isu yang dibangkitkan Iszuree pada Muktamar Pas (bulan lepas) melibatkan rakyat dan bukan memburuk-burukkan kerajaan Pulau Pinang. Perkara ini harus ditangani dengan bijaksana, perlu adakan perbincangan," kata Setiausaha PAS Pulau Pinang kepada pihak media yang dilaporkan oleh Sinar Harian.
Kan ianya satu perkara yang menghairankan? Kenapa pulak Pesuruhjaya Negeri boleh sokong tindakan Rejim DAPigs sedangkan Setiausaha Negerinya membantah? 

Kan pelik tu? Nampak sangat macam ada yang tak kena dengan apa yang berlaku di Pulau Pinang tu. Ianya memgambarkan seolah - olah ada sesuatu yang cuba disembunyikan.

Mungkin alasan kononnya teguran Si Bendahari PAS Negeri itu hanya dijadikan sebagai alasan semata - mata untuk menghalalkan tindakan Si Mat Syabun tu. Siapa tau ye tak. Si Mat Syabun tu kan suka juga "Main Tikam Belakang" kawan sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping