Khamis, November 27, 2014

Hah! Siapa sangka kuasa besar dunia tu akan terkedu apabila ditanya soalan tersebut? Mereka tertanya tidak mampu untuk menjawab persoalan yang diajukan biarpun secara tertutup.

Dalam satu siri usrah yang telah dibuat oleh Hadi Awang sebelum ini, Presiden PAS itu menceritakan mengenai pengalamannya berjumpa dengan Duta Amerika di Kuala Lumpur.

Sebelum itu, Hadi Awang turut menjelaskan mengenai kedudukan Malaysia sebagai sebuah Negara yang kecil, mudah untuk diambil kesempatan oleh orang luar terutama dari kuasa Barat.

Katanya, Barat mengambil pendekatan berbeza apabila mereka menghadapi Islam di Asia Tenggara. Mereka tidak melakukannya dari sudut ketenteraan seperti mana di Negara - Negara lain.
"Amat sukar bagi mereka menghadapi dari sudut ketenteraan. Indonesia memiliki puluhan ribu pulau-pulau kecil. Secara automatik ia bakal menjadi pengkalan tentera Islam yang sukar buat mereka. Sebab itulah hubungan serantau perlu sentiasa diperkuatkan." jelasnya.
Selain bertanya mengenai dasar - dasar yang diperjuangkan PAS, wakil kuasa besar dunia itu juga turut mengajukan soalan kepada Hadi Awang, "Siapa akan jadi PM jika Pakatan menang?"

Jawapan yang diberikan oleh Si Hadi Awang yang juga berupa satu persoalan itu yang membuatkan wakil dari Amerika tu tersentap dan terkedu seketika seterusnya lansung tidak menjawab soalan tersebut.
"Saya tanya dia pula, dah tu Amerika mahu siapa? Terus dia senyap tak tekata." katanya.
Walaubagaimana pun, persoalan itu bukan sahaja mampu membuatkan wakil dari kalangan kuasa - kuasa besar itu sahaja yang tersentap. Sebaliknya dikalangan pemimpin Pakatan pun begitu juga.

Kalau kita tanya kepada PKR, diorang nak Anwar (sekarang Azmin) jadi PM. Kalau tanya DAPigs, diorang nak Guan Eng. PAS pulak ada dua pilihan, sama ada Hadi Awang atau pun Tengku Razaleigh.

Kesimpulannya, dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun masih lagi bertelagah diantara satu sama lain. Maka sebab itu wakil Amerika tu tersentap bila dengar soalan tu. Diorang sendiri pun boleh fikir, "Memang tak ke mana la Pakatan ni jawabnya!!!"
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping