Khamis, November 27, 2014

Akhirnya ADUN Kajang, menghadirkan diri ke sidang Dun selepas dikecam hebat oleh Ketua Pembangkang dari Barisan Nasional (BN) Selangor didalam sidang dewan semalam. 

ADUN Kajang itu tampil dengan memberikan alasan ketidak-hadirannya bersebab dan telah diberi pelepasan oleh DUN walaupun persidangan sedang membahaskan tentang bajet oleh Menteri Besar.

Malah, Si Wan Azizah juga turut dibidas kerana lebih menumpukan perkara - perkara lain berbanding tanggungjawabnya sebagai seorang wakil rakyat yang dipilih bagi mewakili kawasan Kajang. 

Sedangkan kawasan yang diwakilinya itu sering dilanda banjir kilat, tiada sebarang tindakan proaktif pun yang diambil sebagaimana yang dijanjikan selepas menang Pilihan Raya Kecil.

Tindakan tersebut dilihat seolah - olah ADUN Kajang itu cuba lari dari tanggungjawab serta GAGAL menjawab persoalan yang dibangkitkan untuk menyelesaikan masalah banjir dikawasan berkenaan.

Bahkan, tidak juga sebarang jawapan yang diberikan walaupun dari mana-mana wakil Wan Azizah mengenai permasalah yang sedang melanda rakyat dikawasan Kajang itu sendiri. 

Masing - masing hanya sekadar mendiamkan diri tidak seperti semasa berkempen atau berceramah dimana hampir ke semuanya begitu bersemangat menaburkan pelbagai janji yang indah.

Sepatutnya Si Wan Azizah bertindak selaras dengan janji - janji yang telah ditaburkan bukan hanya setakat lepaskan tangan selepas memenangi kerusi empuk DUN tersebut.

Sebaliknya, Si Wan Azizah juga culas menghadiri sidang DUN sewaktu MB Selangor membentangkan belanjawan dan hanya muncul pada hari ketiga dengan alasan yang cliche'.

Kalau sekiranya dia tak berminat untuk berkhidmat kepada rakyat dan menjadi ADUN biasa, tak payah la sibuk - sibuk nak menabur janji. Tak usah la dia melenting apabila ditegur. 

Elaun yang dia dapat pun adalah wang rakyat yang sepatutnya dikembalikan semula kepada rakyat dengan berkhidmat kepada mereka. Bukan sekadar berpolitik diatas pentas ceramah mencari kesalahan pihak lain. 

Rakyat tidak membayar dia untuk berpolitik dan buat kerja yang bukan - bukan. Rakyat nak dia menjaga kebajikan mereka, menunaikan janji - janji yang telah ditaburkan sebelum ini.

Sebagai wakil rakyat yang KATANYA dah ada pengalaman, Wan Azizah sepatutnya tau nak menjalankan tanggungjawab dia terhadap rakyat bukan sekadar bercakap dan menghabiskan masa tak tentu arah!!! Kalau dah tau dia tak mampu, lain kali jangan sibuk nak bertanding!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Biar laa semut.. Yg undi dia pun bengap, biarkan je diorg idup tanpa pembelaan kat kajang tu..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping